انتشار رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چیست؟ چگونه یک سایت برای انتشار رپورتاژ آگهی انتخاب کنیم؟

رپورتاژ آگهی یا Advertorial یعنی: مقاله تبلیغاتی، که از ترکیب دو کلمه تبلیغات Advertise و مقاله Editorial ساخته شده است و در مجموع با ۲ هدف زیر؛ در وب سایت‌های پربازدید منتشر می‌شود:

  1. معرفی و برندینگ کسب و کار شما: انتخاب رسانه درست برای رپورتاژ آگهی، هم در فروش و هم در شناخته شدن برندتان، تاثیر مستقیم می‌گذارد.
  2. ارتقاء رتبۀ سایت در ‌صفحات گوگل: گرفتن بک لینک از وب سایتی که رپورتاژ آگهی خود را در آن منتشر کرده‌اید، یکی از تکنیک‌های سئو به حساب می‌آید و باعث بالا رفتن رتبه شما در نتایج جستجوی گوگل می‌شود.

پس در این مقاله از برند ایده همراه ما باشید تا با رپورتاژ آگهی و ۹ موضوع مهمی که پیش از انتخاب سایت رپورتاژ باید بدانید، باخبر شوید.

رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری چیست؟

رپورتاژ آگهی که با نام‌های رپورتاژ خبری و رپورتاژ تبلیغاتی هم قابل مشاهده است؛ یک مقاله یا خبری است که در جهت معرفی محصولات، خدمات و خود کسب و کارها نوشته می‌شود و سپس در سایت‌های پربازدید یا خبری مثل؛ نمناک، تابناک، ایسنا و… منتشر می‌شود. 

حتی این مقالات می‌توانند صرفا به شکل گزارش باشند مثلا یک گزارش/رپورتاژ (Repotrage) به صورت مصاحبه با صاحب کسب و کار باشد که هدف از انتشارش، برندینگ است. در ضمن هر کدام از این وب سایت‌ها برای انتشار قیمت مخصوص به خود را دارند.

 

هدف از انتشار رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی در حال حاضر یک روش عالی برای بازاریابی اینترنتی و بهبود سئوی سایت است. چون با درج رپورتاژ خبری در سایت‌هایی که مخاطبانِ هدفِ شما قرار دارند؛

  1. محصول شما به آن‌ها معرفی می‌شود
  2. ورودی یا ترافیک به سایت شما افزایش پیدا می‌کند
  3. رتبه الکسای سایت شما بهبود پیدا می‌کند
  4. سئوی سایت شما با دریافت لینک بهتر می‌شود
  5. و در جستجوهای گوگول در رتبه‌های اول دیده می‌شوید.

 

برای اطلاع از خدمات سئو و بهینه سازی آژانس خلاقیت برند ایده کلیک کنید

 

مهم ترین نکته در نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی چیست؟

مهم ترین نکته در نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی این است که؛ نباید خیلی مستقیم در مورد کسب و کار خود نوشته و تبلیغ کنید. بلکه بهتر است با یک مطلب آموزشی، نکات مهم و مفیدی که در ارتباط با فعالیت شماست و به درد مخاطب هم می‌خورد؛ بنویسید. به این ترتیب مخاطب با خواندن آن، علاوه بر اینکه چیزی یاد می‌گیرد، شما را به عنوان برندی که در این حوزه صاحب نظر است، خواهد شناخت. در واقع تفاوت اصلی رپورتاژ آگهی با دیگر تبلیغات، در محتوایی است که ارائه می‌دهد.

بنابراین حتما رپورتاژ آگهی را به طور حرفه‌ای و با رعایت تمام اصول نگارشی و سئو اعم از نوشتن عنوان جذاب و… بنویسید چون هر چقدر هم که سایت منتشر کنندۀ رپورتاژ شما قوی باشد، اگر مقاله و متنی که می‌نویسید خوب نباشد؛ مخاطب آن را نمی‌خواند و شما هم به نتیجه مورد نظر نمی‌رسید.

 

حتما بخوانید: چگونه عنوان های جذاب بنویسیم؟

 

۹ معیار مهم در انتخاب بهترین رسانه برای انتشار رپورتاژ خبری

 شما علاوه بر اینکه باید بدانید ویژگی‌های یک رسانه خبری خوب چیست باید با معیارهای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین وب سایت برای هدف مدنظرتان هم آشنا شوید، چون پربازدید بودنِ سایت، تنها یکی از عوامل مهم در موفقیت رپورتاژ آگهی شماست و هر سایتی هم برای شما مناسب نیست.

بنابراین حتما پیش از انتخاب و انتشار اولین رپورتاژ آگهی خود، با 9 معیار زیر ببینید کدام وب‌سایت، بهترین بازدهی را به شما می‌دهد؟

1. اهمیت موضوع وب‌سایت در انتخاب برای رپورتاژ آگهی

اولین معیاری که می‌تواند ارزش رپورتاژ دادن در یک وب‌سایت را برای شما مشخص کند، موضوع وب‌سایت مورد نظر است. هر چقدر این موضوع به زمینۀ کاری شما نزدیک‌تر باشد، انتشار رپورتاژ در آن وب‌سایت برای شما ارزشمندتر خواهد بود.

مسلماً وقتی یک وب‌سایت موضوعی مرتبط با کار شما داشته باشد، شانس اینکه کاربرانِ آن، به مشتریان شما تبدیل شوند بیشتر است. البته این تنها دلیلِ اهمیّت داشتنِ موضوع سایت نیست.

مرتبط بودن یک وب‌سایت در تاثیری که رپورتاژ روی سئوی سایت شما می‌گذارد، تفاوت ایجاد می‌کند. به عنوان مثال: اگر من یک آشپز باشم و به شما یک رستوران را پیشنهاد دهم، بیشتر به من اعتماد خواهید کرد یا وقتی که من خودم چندان سر رشته‌ای از غذا ندارم؟ گوگل هم دقیقاً مثل شما فکر می‌کند. یعنی وقتی از یک سایتِ مرتبط، لینک می‌گیرید، ارزش بیشتری برای این لینک قائل می‌شود. در نتیجه این امر در بالا آمدن وب سایت شما در گوگل بسیار مهم است.

2. مخاطبان وب‌سایت برای رپورتاژ دادن چه کسانی هستند؟

اگر هدف شما از رپورتاژ آگهی فقط سئو نیست و دوست دارید دیده شوید، پس مهم است که مخاطبانِ رسانۀ مد نظرتان را نیز بشناسید. هر چقدر مخاطبان این رسانه به مشتریان بالقوه شما نزدیک‌تر باشند، ارزش این رسانه برای شما بیشتر خواهد بود.

مخاطبان یک وب‌سایت رپورتاژ آگهی

برای آنکه بتوانید یک رسانۀ درست را از نظر نوع مخاطب انتخاب کنید، لازم است دو سوال را از خود بپرسید:

  1. مخاطبان این رسانه چه کسانی هستند؟

شناخت سن، جنسیت، علایق و ویژگی‌های کسانی که مخاطب یک سایت هستند، قطعاً می‌تواند به تصمیم‌گیری بهتر شما کمک کند. مثلاً اگر قرار است رپورتاژ آگهی شما دربارۀ یک وسیله برای آشپزخانه باشد، پس هدف اصلی شما، زنان خانه دار هستند و باید به سراغ سایت‌هایی بروید که مخاطبان اصلی آن‌ها را، این قشر از افراد تشکیل می‌دهند.

  1. آیا این وب‌سایت دارای خواننده‌های ثابتی است؟

وب‌سایت‌های پربازدید را از نظر نوع مخاطب می‌توان به دو دسته تقسیم کرد. دستۀ اول وب‌سایت‌هایی هستند که دارای خواننده‌های ثابت‌اند. خواننده‌هایی که مدام به آنها سر می‌زنند و مطالب جدیدشان را می‌خوانند. دستۀ دوم هم وب‌سایت‌هایی هستند که خوانندۀ ثابت ندارند، اما با حضور پر رنگ در گوگل، توانسته‌اند بازدیدکنندگان بسیار زیادی داشته باشند.

در حالت اول، شما می‌توانید مطمئن باشید که رپورتاژتان توسط خواننده‌ها دیده خواهد شد. اما در حالت دوم، برای اینکه مقالۀ شما دیده شود، حتماً باید رتبۀ خوبی را در گوگل کسب کند.

3. رتبه الکسای وب‌سایت

هر چند الکسا را نمی‌توان یک معیار بی‌نقص و تمام و کمال دربارۀ رتبه یک وب‌سایت دانست. اما قطعاً اطلاعات این ابزار می‌تواند به صورت حدودی به شما کمک کند تا تفاوت بین یک سایت مطرح و غیر مطرح را شناسایی کنید.

کافی است وارد آدرس www.alexa.com/siteinfo شوید و آدرس سایت مد نظرتان را وارد کنید تا اطلاعات و آمار مرتبط با آن برای شما نمایش داده شود.

اولین چیزی که در این آمار اهمیّت دارد، رتبۀ یک وب‌سایت، در ایران است. هر چقدر این رتبه پایین‌تر باشد، بدان معنی است که سایت مورد نظر مطرح‌تر است و دارای بازدیدکنندگان بیشتری است.

البته، این تنها آماری نیست که شما می‌توانید از الکسا بدست آورید. اگر در صفحه آمار وب‌سایت در الکسا کمی پایین‌تر بروید، به بخشی برخورد خواهید کرد که با نام Search Analytics شناخته می‌شود. روی این بخش کلیک کنید تا به ااطلاعات بیشتری دست پیدا کنید.

رتبه الکسا سایت برای دادن رپورتاژ آگهی

بخش Search Traffic در الکسا، چهاطلاعاتی به ما می دهد؟

اگر بخش Search Traffic در الکسا را ببینید؛ این بخش به شما می‌گوید که به صورت حدودی، چند درصد از کاربران وب‌سایت مد نظرتان از طریق گوگل به آن وارد می‌شوند. هر چقدر که این درصد بالاتر باشد، بدان معنی است که سایت مد نظر بیشتر مورد اعتماد گوگل است و لینک شما در این سایت تاثیر بیشتری دارد. نکته دومی که می‌توانید از درصد بالای این آمار بفهمید، این است که اکثر مخاطبان یک سایت از گوگل هستند و خواننده ثابت کمتری دارد.

توجه داشته باشید که ترافیک جستجوی یک وب‌سایت باید در کنار رتبه آن تفسیر شود. این یعنی اگر یک وب‌سایت رتبۀ خوبی ندارد (مثلاً سایت 8000 ایران است)، آن‌وقت اینکه چند درصد کاربرانش از طریق گوگل آمده‌اند دیگر خیلی مهم نیست.

4.  اعتبار یک وب ‌سایت از نظر کاربران

اعتبار یک وب سایت از نظر کاربران، باعث می‌شود که وقتی رپورتاژ شما منتشر شد، حتی با وجود اینکه نوشته شده است؛ این یک تبلیغ است، باز هم به رپورتاژ اعتماد کنند. چون اکثر سایت‌های ایرانی هنگام انتشار رپورتاژ آگهی، تبلیغاتی بودن مقاله را به اطلاع خوانندگان خود می‌رسانند. به این ترتیب مطمئن می‌شوند که در صورت وجود اطلاعات غلط یا تبلیغاتی بودن مقاله، به اعتبار خودشان لطمه نخواهد خورد. با این حال. همچنان این موضوع که کاربران چقدر برای یک سایت ارزش قائل هستند از اهمیّت زیادی برخوردار است.

در واقع، کاربران می‌دانند که رپورتاژ شما یک تبلیغ است، اما باز هم برایشان مهم است که این تبلیغ توسط یک سایت قابل اعتمادشان منتشر شده یا نه. حداقل این موضوع به صورت ناخودآگاه برایشان مهم است. پس طبیعی است که وقتی یک سایت معتبر را برای انتشار رپورتاژ خود انتخاب می‌کنید، تاثیر بهتری در تبلیغات و برندینگ شما بگذارد.

البته گاهی هم می‌شود که بتوانید از یک سایت درخواست کنید که خودش برای شما مقاله‌ای تهیه کند. در این حالت، اعتبار رپورتاژ شما دو چندان می‌شود.

5. میزان اعتبار یک وب سایت از نظر سئو

پیش از این گفتیم که هر چقدر یک وب‌سایت اعتبار بیشتری نزد گوگل داشته باشد، بک لینک گرفتن از آن بیشتر برای سئوی وب سایت شما تاثیرگذار است. اما چگونه می‌توانید اعتبار یک وب‌سایت را بسنجید؟

برای سنجش اعتبار یک وب‌سایت، ابزارهای بسیار متنوعی وجود دارند. یکی از بهترین ابزارها برای این کار، (Mozbar ماز یا موزبار) است. شما با نصب این تولبار بر روی مرورگر خود، به راحتی می‌توانید از میزان اعتبار هر وب‌سایتی مطلع شوید و دربارۀ تاثیر آن تصمیم‌گیری کنید. برای نصب این تولبار می‌توانید به صفحه موزبار در سایت افزونه‌های گوگل کروم مراجعه کنید.

استفاده از mozbar برای تحلیل سایت رپورتاژ آگهی

هنگامی که تولبار ماز بر روی مرورگر شما نصب باشد و وارد حساب کاربری خود در ماز شده باشید، با ورود به یک سایت و فعال کردن این تولبار می‌توانید سه آمار متفاوت را مشاهده کنید:

  • DA : اولین آماری که ماز به شما می‌دهد، میزان اعتبار دامنه (domain Authority) است. هر چقدر که این عدد به 100 نزدیک‌تر باشد، اعتبار کلی سایت مد نظر شما بیشتر است.
  • PA: این آمار نشان‌دهندۀ اعتبار صفحه‌ای است که در آن حضور دارید. حتماً برای تصمیم‌گیری بهتر نگاهی به اعتبار صفحۀ اصلی یک سایت داشته باشید. به خصوص اگر مقالۀ شما در صفحه اول سایت نمایش داده می‌شود.
  • Spam Score: این عدد نشان‌دهندۀ میزان اسپم بودن یک سایت است. در واقع، ماز بر اساس 14 معیار به سنجش کیفیت یک سایت می‌پردازد و در صورت عدم تحقق هر کدام، به این درصد اضافه می‌کند. اگر یک وب‌سایت دارای امتیاز اسپم بالایی است، پس بهتر است از انتشار رپورتاژ در آن صرف نظر کنید. چرا که تاثیر مثبتی بر سایت شما ندارد و حتی ممکن است برایتان ضرر هم داشته باشد.

6. تعداد و نوع لینک‌هایی که سایت رپورتاژ به سایت شما می‌دهد

سایت‌های مختلف معمولاً قوانینی متفاوت برای انتشار رپورتاژ آگهی دارند. یکی از این قوانین، تعداد و نوع لینک‌هایی است که حاضرند به سایت شما بدهند.

تعداد لینک

ابتدا بگذارید در مورد تعداد لینک صحبت کنیم. در درجه اول به این نکته دقت داشته باشید که هر چقدر تعداد لینک‌های یک مقاله بیشتر باشد، اعتبار کمتری به هر صفحۀ لینک‌شده منتقل می‌شود. حتی در صورت زیاده‌روی، شانس جریمه شدن شما توسط گوگل هم وجود دارد. با اینحال، اینکه دقیقاً بدانید یک سایت حاضر است چند لینک به شما بدهد، قطعاً در تصمیم‌گیری بهتر موثر است.

نوع لینک

نکته دیگری که در مورد لینک‌ها وجود دارد، نوع آنهاست. لینک‌ها از نظر جابجایی اعتبار، به دو دستۀ Follow و No follow تقسیم می‌شوند. لینک‌های فالو همان لینک‌های معمولی هستند که مقداری اعتبار به سایت شما منتقل می‌کنند و باعث کسب رتبه‌های بهتر می‌شوند. اما وقتی یک لینک دارای ویژگی نوفالو باشد، انتقال اعتبار (حداقل به میزان زیادی) انجام نخواهد شد. با این حساب، گرفتن لینک نوفالو از یک وب‌سایت قرار نیست تاثیر خیلی زیادی روی رتبۀ سایت شما بگذارد.

مقایسه لینک فالو و نوفالو nofollow follow

سایت‌های منتشر کننده رپورتاژ آگهی به طور معمول اجازۀ قرار دادن ۳ لینک فالو را در یک مقاله می‌دهند. این تعداد مناسب است، چرا که دست شما برای لینک دادن به صفحات مختلف وب‌سایت خودتان باز است. اما گاهی هم پیش می‌آید که تعداد لینک‌های مجاز کمتر یا بیشتر باشد یا اینکه لینک‌ها نوفالو باشند. همانطور که متوجه شدید، هر چقدر تعداد لینک‌ها کمتر باشد و لینک‌های بیشتری نوفالو باشند، طبیعتاً ارزش رپورتاژ آگهی برای شما هم کمتر خواهد بود.

 

حتما بخوانید: با تمام جزئیات سئو و بهینه سازی آشنا شوید.

 

7. دائمی یا موقتی بودن رپورتاژ آگهی

برخی وب‌سایت‌ها هستند که رپورتاژ آگهی شما را به صورت مدت‌دار منتشر می‌کنند. یعنی رپورتاژ شما فقط به مدت 6 ماه، 1 سال یا … در آنها باقی خواهد ماند و سپس پاک خواهد شد. ما در کل، رپورتاژ دادن در چنین سایت‌هایی را به شما پیشنهاد نمی‌دهیم. چرا که عملاً خبری از تاثیر طولانی‌مدت لینک نیست و تاثیر رپورتاژ برای شما کم می‌شود. پس قبل از سفارش رپورتاژ، همیشه مطمئن شوید که انتشار آن به صورت دائمی خواهد بود.

8. محل انتشار رپورتاژ آگهی

اکثر وب‌سایت‌ها، رپورتاژ آگهی شما را در صفحه اصلی و بین مطالب خود منتشر می‌کنند. اما در این بین، وب‌سایت‌هایی هم هستند که رپورتاژ آگهی را فقط در دسته‌بندی رپورتاژ منتشر می‌کنند و خبری از آن در صفحه اصلی نیست (البته گاهی با پرداخت مبلغ بیشتر، انتشار رپورتاژ در صفحه اصلی هم انجام می‌شود) این موضوع می‌تواند دو تاثیر منفی داشته باشد:

  1. رپورتاژ شما در معرض دید خوانندگان قرار نمی‌گیرد و بنابراین فقط از لحاظ سئو برای شما تاثیرگذار خواهد بود.
  2. به دلیل اینکه رپورتاژ شما از صفحه اصلی وب‌سایت لینکی نمی‌گیرد، از صفحه اصلی سایت اعتبار نمی‌گیرد و در نتیجه، اعتبار کمتری به سایت شما منتقل می‌شود.

9. محدودیت تعداد کلمات و تصاویر

آخرین مساله‌ای که هنگام ارزش‌گذاری بر روی یک وب‌سایت باید انجام دهید، این است که وب‌سایت مقصد چه محدودیت‌هایی از نظر تعداد کلمات و تصاویر برای شما قرار داده است. هر چند این محدودیت آنقدرها هم چیز مهمی نیست، اما نباید فراموش کرد که معمولاً مقالاتی که طولانی‌تر هستند و تصاویر بیشتری دارند، در رتبه‌های بهتر گوگل قرار می‌گیرند. (و این موضوع باعث شده سخت‌گیری سایت‌های منتشرکنندۀ رپورتاژ کمی عجیب به نظر برسد).

سه نوع مختلف رسانه‌ های منتشرکننده رپورتاژ آگهی

سه نوع اصلی رسانه های منتشر کننده رپورتاژ آگهی؛ تفریحی، تخصصی و خبری هستند. حالا که دقیقاً می‌دانید، بر چه اساس باید کیفیت یک وب‌سایت را بسنجید، بهتر است کمی بیشتر درباره موضوع سایت دقیق‌تر شویم.

چه سایتی برای رپورتاژ آگهی دادن خوب است؟

به طور کلی سایت‌ها به 3 دسته زیر تقسیم می‌شوند؛

1. وب ‌سایت ‌های تفریحی

وب سایت ‌های تفریحی سایت‌هایی هستند که درباره همه‌چیز مقاله می‌نویسند و از هر دری سخن می‌گویند. این سایت‌ها معمولاً خوانندۀ ثابت ندارند (یا شانس پیدا کردن مقالۀ شما توسط آنها کم است). پس نمی‌توانید روی جنبۀ تبلیغاتی رپورتاژ آگهی خیلی حساب باز کنید. با این حال، وب‌سایت‌های تفریحی معتبر و مورد اعتمادِ گوگل، کم نیستند و رپورتاژ در این وب‌سایت‌ها قطعاً به سئوی شما کمک می‌کند. به علاوه، وقتی یک سایت تفریحی مورد اعتماد گوگل باشد، معمولاً مقالۀ شما در آن شانس بالایی برای رتبه گرفتن دارد.

و اما اصلی‌ترین مزیت وب‌سایت‌های تفریحی این است که قیمت رپورتاژ در این سایت‌ها بسیار پایین است و بنابراین انتخاب ایده‌آلی برای لینک‌سازی با هزینۀ مناسب هستند.

2. وب سایت‌ های تخصصی

وب سایت های تخصصی به صورت تخصصی به یک موضوع مشخص می‌پردازند و مخاطبان آن‌ها مشخص هستند. پس طبیعی است که خوانندگان ثابتی داشته باشند که مدام به آن‌­ها سر بزنند. مثلاً یک سایت اخبار تکنولوژی را در نظر بگیرید. دور از ذهن نیست که افراد خورۀ تکنولوژی، هر روز زمانی را به خواندن مطالب جدید این سایت اختصاص بدهند. با این حساب، اگر قصد دارید رپورتاژ آگهی شما دیده شود، این وب‌سایت‌ها بهترین گزینه هستند.

البته، فراموش نکنید که وب‌سایت‌های تخصصی می‌توانند اعتبار خوبی هم به سایت شما بدهند. به خصوص اگر موضوع آنها به کار شما نزدیک باشد. طبیعتاً این نوع سایت‌ها هزینه بیشتری بابت هر رپورتاژ خبری از شما دریافت می‌کنند.

3. وب ‌سایت ‌های خبری

وب سایت ‌های خبری دارای بازدیدکننده‌های ثابت هستند. اما از آنجایی که خیلی سخت و معمولاً فقط در ازای دریافت مبلغ بیشتر حاضرند مقاله شما را در صفحه اصلی سایت خودشان هم نمایش دهند، چرا که نمی‌خواهند به اعتبارشان لطمه بزنند و از طرف دیگر خوانندگان آن‌ها هم بیشتر به دنبال اخبار هستند، خیلی نباید روی جنبۀ تبلیغاتی رپورتاژ در این سایت‌ها حساب باز کنید. البته این فقط یک روی سکه است.

ویژگی واقعاً جذاب سایت‌های خبری، میزان اعتبار آن‌هاست. اکثر این سایت‌ها دارای اخبار هستند که در سایت‌های ایرانی و خارجی انعکاس پیدا می‌کند و هر بار یک لینک (به عنوان منبع) دریافت می‌کنند. این لینک‌ها در مجموع باعث شده که این سایت‌ها دارای بیشترین اعتبار در بین سایت‌های فارسی زبان باشند و در نتیجه، انتشار رپورتاژ در آنها می‌تواند اعتبار بسیار بیشتری نسبت به ۲ مورد دیگر به شما بدهد. البته از طرف دیگر مبلغ بیشتری هم بابت رپورتاژ از شما دریافت می‌کنند.

جمع بندی مقاله رپورتاژ آگهی

انتشار رپورتاژ آگهی در سایت هایی که برای شما مناسب هستند، یک راهکار هوشمندانه برای افزایش رتبه سایت شما در صفحات گوگل و همچنین بهبود سئوی سایت شما است. منتها حتما قبل از انتخاب یک سایت برای رپورتاژ خبری ۹ معیار زیر را مد نظر قرار دهید:

  • موضوع سایت
  • مخاطبان سایت
  • رتبه‌ی الکسای وب سایت
  • اعتبار یک سایت از نظر کاربران
  • میزان اعتبار یک سایت از نظر سئو
  • تعداد و نوع لینک ها
  • دائمی یا موقتی بودن رپورتاژ آگهی
  • محل انتشار رپورتاژ آگهی
  • تعداد کلمات و تصاویر

آیا تا به حال رپورتاژ آگهی منتشر کرده‌اید؟ آیا به نتیجه خوب و مورد انتظار خود رسیده‌اید؟

شما کدام وب سایت ها را برای رپورتاژ خبری پیشنهاد می‌کنید؟ پاسخ سوالات را در قسمت نظرات این مقاله بنویسید و با ما در ارتباط باشید.

 

 

برای اطلاع از خدمات سئو و بهینه سازی آژانس خلاقیت برند ایده کلیک کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید