آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای professional copywriting

اجزای کلیدی تبلیغ نویسی حرفه ای | آموزش تبلیغ نویسی آسان | بخش سوم

در آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای باید بدانید که هر تبلیغی، صرف نظر از این که با چه فرمتی تولید می‌شود مثل صوتی، ویدیویی یا متنی و همچنین صرف نظر از اینکه، چه محصول یا خدمتی را تبلیغ می‌کند؛ باید شامل این ۴ جزء باشد: جذابیت، ادعا و اعلان مزیت رقابتی، اثبات ادعا و دعوت به اقدام

اگر شما تبلیغی را منتشر کرده‌اید که پاسخ مناسبی نداشته و به فروش منجر نشده است، احتمالا در تبلیغتان این ۴ مورد اصلی رعایت نشده‌ است.

بخشی از مواردی که مفصلا در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است:

  • اجزای اصلی یک تبلیغ نویسی حرفه ای
  • نحوه جلب نظر و توجهِ مخاطب به تبلیغ
  • فرمول ساختن یک تبلیغ پر ادعا و جذاب
  • چگونگی معرفی محصول و وجه تمایزتان با رقیب‌ها
  • و…

پس در ادامه با مقاله آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای همراه برند ایده باشید، تا یک تبلیغ نویس حرفه ای بشوید.

توجه: این مقاله، بخش سوم از سری مقالات آموزش تبلیغ نویسی است.

برای مطالعه کلیک کنید:

مقاله اول؛ مبانی آموزش تبلیغ نویسی

مقاله دوم؛ چرا مشتری باید از ما خرید کند؟‌ ۵ انگیزه خرید مشتری 

 

۴ بخش اصلی تبلیغ نویسی حرفه ای 

  1. جذب کردن مخاطب
  2. ادعا کردن و اعلام مزیت رقابتی
  3. اثبات ادعا
  4. دعوت به اقدام

1. جذب کردن مخاطب 

یک تبلیغ نویس حرفه ای باید محتوای خود را طوری طراحی کند که مخاطب جذب شود. منظور از جذب یعنی؛ تبلیغ باید توجه مردم را به خود جلب کند. در غیر این صورت مسلماً تبلیغ شما خوانده نخواهد شد. پس دیگر مهم نیست تبلیغ شما؛ چه محتوا و پیامی دارد.

چرا جلب توجه مخاطب در کپی رایتینگ، اولین و مهمترین معیار است؟

در تبلیغ نویسی حرفه ای یا همان کپی رایتینگ Copywriting، مهمترین معیار، توانایی جذب مخاطب است چون همه روزانه، با تبلیغات زیاد و جذابی روبه رو می‌شوند. به همین دلیل برای دیده شدن بین همه آن تبلیغ ها، تبلیغ شما باید جذابتر باشد.

در واقع اغلب مواقع، تبلیغات شما در برابر چشم مخاطب است، اما او آن را نمی‌بیند. این موضوع را می‌توانید آزمایش کنید. از یکی از دوستانتان بخواهید روزنامه یا مجله‌ای را بررسی کند. بعد از چند دقیقه بپرسید که در آن روزنامه یا مجله تبلیغ چه محصولی وجود داشت؟ شاید در کمال تعجب دوستتان بگوید که هیچ تبلیغی را ندیده است. با اینکه اطلاعات آن تبلیغ به چشم مخاطب وارد شده است، ولی مغز هیچگونه پردازشی روی این تبلیغ انجام نداده است.

به این دلیل که آن تبلیغ، نتوانسته توجه مخاطب را به خود جلب کند. اگر بدون رعایت این موضوع دست به تبلیغ بزنید، می‌تواند ضرر بزرگی به کسب و کار شما بزند.

نحوه جلب توجه مخاطب در تبلیغ نویسی حرفه ای

 

چطور می توانیم تبلیغ حرفه ای و جذابی بنویسیم؟

اولین ابزار ما برای نوشتن تبلیغ حرفه ای و جذاب، عنوانِ تبلیغ است.

در تبلیغ نویسی حرفه ای اولین قدم برای جلب توجه مخاطب، عنوان تبلیغ است. عنوان جمله‌ایی است که با بزرگترین فونت ممکن در قسمت بالای تبلیغ ما نوشته می‌شود. پس می‌توانیم بگوییم که عنوان؛ خود تبلیغی است برای تبلیغِ شما. اگر عنوان شما جذاب باشد، مخاطب را ترغیب می‌کند تا بقیۀ تبلیغ شما را بررسی کنند و شاید هم در نهایت اقدام مورد نظر شما را انجام دهد.

نکته:هر تبلیغ می‌تواند عنوان اصلی (با فونت بزرگ) و عنوان فرعی (با فونت کوچکتر) داشته باشد.

چگونه عنوان جذاب بنویسیم؟

نوشتن عناوین جذاب در تبلیغ نویسی مبحث بسیار مهم و گسترده‌ای است. به همین دلیل در سری آموزش تبلیغ نویسی آسان، و مقاله نحوه نوشتن عنوان های جذاب در تبلیغ نویسی به این مبحث بطور کامل پرداخته‌ایم.

با این حال این چند معیار را به عنوان ویژگی های یک عنوان خوب به خاطر داشته باشید:

ویژگی های یک عنوان خوب:
  • دقیق و قابل سنجش باشد و نه کلی مثلا؛ در مدت ۳ هفته ۵ کیلو لاغر شوید.
  • واژه های بی هویت نداشته باشد مثلا؛ ارزان‌ترین، مجرب و …
  • کلیشه ای نباشد مثلا؛ فرصت را از دست ندهید
  • تصویری باشد مثلا؛ به دنبال روشی برای تر وتازه شدن می‌گردی؟

2. ادعا کردن و اعلام مزیت رقابتی شما در تبلیغ نویسی حرفه ای

کسب و کارهای موفق در تبلیغات خود، ادعایی می‌کنند که رقیبانشان کم تر جرات دارند همچین ادعایی بکنند! بنابراین تبلیغات این کسب و کارها از تبلیغ های رقیبانشان متمایز خواهد بود. همین امر باعث پخش شدن تبلیغ و جلب توجه بیشتر به تبلیغات می‌شود.

چرا ادعای یک برند، در کپی رایتینگ باعث جلب توجه می شود؟

نکته‌ای که وجود دارد این است که افراد کمی جرات می‌کنند یک ادعای بزرگ را در تبلیغ خودشان بنویسند و مهم تر از آن، بتوانند آن ادعا را ثابت کنند. اگر بتوانید با عنوان خود توجه مخاطب را جلب کنید، مخاطب هم بعد از خواندن ادعا کنجکاوی بیشتری نسبت به تبلیغ شما خواهد داشت. و به خواندن یا دیدن تبلیغ شما تمایل بیشتری نشان خواهد داد.

چطور یک مزیت رقابتی و ادعا در مورد برند خود در تبلیغ بنویسیم؟

بسیاری از شرکت ها دارای محصولات یکسانی هستند و نمی توانند تفاوتی بین محصول خود و رقیبان پیدا کنند تا ادعایی هم داشته باشند. اما ادعا لزومی ندارد که در مورد خود محصول باشد. شما می‌توانید درباره خدماتِ کسب و کارتان باشد.

همچنین در یک تبلیغ نویسی حرفه ای بسیار مهم است که ادعایتان از رقیب‌هایتان متمایز باشد. برای اینکه ادعای متمایزی داشته باشید باید رقیبان خود را در موارد زیر تحلیل کنید:

  1. تحلیل محصولات و خدمات رقیبان
  2. یافتن نقاط قوت و ضعف آن‌ها
  3. تحلیل ادعاهای رقیبان
  4. جمع آوری تبلیغات چاپی و اینترنتی رقیبان
  5. جمع آوری اطلاعات موجود در سایت‌های رقیبان و کارت ویزیت آن‌ها

نحوه ادعا کردن در تبلیغ نویسی حرفه ای

مثال تبلیغ نویسی حرفه ای به کمک ادعا در تبلیغ

طبق مثال زیر شما می‌توانید درباره زمان تحویل، نوع تحویل یا نوع برخورد کارکنانتان ادعای بی همتایی کنید. مثلا:

ما خوش قول هستیم. سفارشات شما را سریع تحویل می دهیم.

فرمول ساخت ادعا در تبلیغ نویسی برای جلب توجه مخاطب

شما می‌توانید با فرمول سه مرحله‌ایي زیر، یک ادعای خوب و حرفه‌ای طراحی کنید. برای این موضوع حتما باید از انگیزه خرید مشتری آگاه باشید. مقاله چرا مشتری باید از ما خرید کند؟‌ می‌تواند به شما کمک کند. چون شما باید بدانید محصول یا خدمت شما کدام یک از مشکلات مخاطب‌هایتان را حل می‌کند. فرمول تبلیغ نویسی حرفه ای به کمک ادعا در تبلیغ:

  1. تشخیص مشکل مخاطب
  2. ارائه راه حل‌های ممکن
  3. ادعای تمایز راه حل ما
  4. توجیه قیمت

برای اطلاع ازخدمات تبلیغات و بازاریابی اینترنتی تیم برند ایده، کلیک کنید.

 

1. تشخیص مشکل مخاطب

در مرحله اول با پاسخ به این سوال که: محصول شما چه مشکلی را حل می‌کند؟ باید مشکل را پیدا کنید. هر مشکلی لایه‌های عمیقی دارد که در وهله اول مشخص نمی‌شود. شما باید آن لایه‌های عمیق را یافته و در تبلیغ نویسی به آن‌ها اشاره کنید.

برای مثال فرض کنید؛ شما یک باشگاه بدنسازی دارید و از افراد می‌خواهید تا در باشگاه شما ثبت نام کنند و با ورزش، سالم‌ترشوند و به تناسب اندام و زندگی بهتر برسند. اما بهتر است مشکل را عمیق‌تر بررسی کنیم.

مطالعه بیشتر: چگونه یک تبلیغ نویس حرفه ای بشوید.

 

چطور لایه های عمیق مشکل مخاطب را شناسایی کنیم؟ (به همراه مثال)

اولین دلیلی که مردم از محصول شما استفاده می‌کنند، بنویسید. به این مثال توجه کنید:

_ چرا به باشگاه بدنسازی می‌روید؟

_ تا سالم‌تر باشم و تناسب اندام داشته باشم.

_ چرا می‌خواهید سالم‌تر باشید؟ چرا می‌خواهید تناسب اندام داشته باشید؟

_ چون چاق هستم و باید لاغرتر شوم تا حس بهتری پیدا کنم.

_چرا از چاقی حس خوبی ندارید؟ تا الان چه مشکلی پیش آمده که حس بدی به شما داده است؟

_ چون می‌خواهم بین دوستان، اقوام و فامیل نمونه باشم و تحقیر نشوم.

_کِی شما را تحقیر کردند؟

_ هر وقت می‌خواهم غذا بکشم همه دقت می‌کنند که من چقدر غذا کشیده‌ام و چاق بودنم و لزوم کم غذا خوردنم را به من تذکر می‌دهند.

پس ما می‌توانیم با چند سوال پی در پی به ریشه عمیق‌تر مشکل برسیم. البته درست است که بسیاری از مردم نمیخواهند لایه‌های عمیق مشکل خود را بروز دهند و در موردش صحبت کنند، اما شما می‌توانید با طراحی پرسونا به شناخت خوبی در مورد مخاطب خود برسید. به این ترتیب از نقاط درد مشتری و دغدغه‌های او بیشتر آگاه خواهید شد.

در مثال ذکر شده: درست است که این فرد به باشگاه بدنسازی می‌آید تا سالم‌تر شود. ولی در لایه‌های عمیق‌تر برای جلوگیری از حس تحقیر و کمبود اعتماد به نفس، این کار را می‌کند. پس ما می‌توانیم به عنوان یک تبلیغ نویس حرفه ای به این مورد تبیلغ خود اشاره کنیم:

در باشگاه بدنسازی ما، به حدی اندام متناسبی خواهید داشت که دیگر هیچ کس توجه نخواهد کرد که چقد غذا می کشید!

با این جمله، یک هدف گیری دقیق کرده و تبلیغ نویسی حرفه ای انجام داده‌اید. شاید بسیاری از افراد، جرات نکنند به این مشکلات در تبلیغات خود بپردازند. ولی شما  این کار را انجام دهید و ببینید که چه نتیجه بهتری خواهید گرفت.

اشاره به مشکل مخاطب در تبلیغ نویسی حرفه ای

 

2. ارائه راه حل های ممکن برای مشکل مخاطب

در این مرحله تمام راه حل‌های ممکن را ارائه می‌دهیم، نه راه حل خودمان برای حل مشکل! در واقع به اینکه هر کدام از این راه حل‌ها چه مشکلاتی دارند، می‌پردازیم:

  • معایب استفاده از جایگزین‌های محصول یا خدمت شما: اگر مخاطب از خدمات و محصولات شما استفاده نکند، از چه چیز جایگزینی برای رفع مشکل و نیاز خود استفاده می‌کند؟ مثلا اگر شما دوربین عکاسی می‌فروشید. مخاطب شما از گوشی موبایل برای عکاسی استفاده می‌کند. پس برای مخاطب خود، معایب استفاده از گوشی و مزایای استفاده از دوربین را توضیح دهید.
  • اگر از محصولات رقیبان استفاده کنید چه می‌شود: یکی دیگر از روش‌ها این است که به مخاطب خود بگویید که اگر از محصولاتی به غیر از محصول شما استفاده کنند، چه اتفاقی می‌افتد. مثلا می‌توانید بگویید شما بجای خرید دوربین از ما می‌توانید از دیگران خرید کنید و در ادامه بگویید که با این تصمیم، چه چیزهایی را از دست خواهید داد. مثلا ما دوربین را دم در تحویل می‌دهیم.
  • محصول ما هم یکی از گزینه‌های روی میز برای مشکل شماست: به مخاطبانتان از محصول خود می‌گویید. اما حواستان باشد که در این مرحله از تبلیغ نویسی حرفه ای از محصول خود دفاع نمی‌کنید، صرفا آن را هم بین تمام راه حل‌های دیگر، معرفی می‌کنید.
3. تمایز راه حل ما از بقیه

در آخرین مرحله راه حل و تمایز خودتان را نسبت به تمام راه حل‌های دیگر توضیح می‌دهید. یعنی توضیح می‌دهید چرا محصول یا خدمات شما از تمام راه حل‌های دیگر بهتر است.

اگر از این فرمول برای ادعا کردن در تبلیغ خود استفاده کنید، مطمئن باشید فروش بیشتری خواهید داشت و به موفقیت‌های بیشتری خواهید رسید. 

چطور می توانیم نشان دهیم که راه حل ما نسبت به راحل های دیگر برتر و متمایز است؟

برای متمایز و برتر کردن محصول خود باید به مزایای محصول خود بپردازیم نه ویژگی‌های آن. ما برای هر محصول دو عامل مهم داریم:

مشخصات محصول Features : تمام خصوصیاتی که آن محصول به خودی خود دارا است و بخشی از هویت محصول است. مثلا عرض مبلی که می‌فروشید 90 cm و جنس پارچه آن X است. تمام خصوصیات فیزیکی و خصوصیات دیگری که یک محصول دارد، مشخصات محصول نامیده می‌شوند. 

مزایای محصول Benefits : مزایای محصول اصطلاحی است که بیشتر در بازاریابی و فروش استفاده می‌شود. در واقع مزایای محصول، آن سود و نفعی است که مشخصاتِ محصول، به مشتری می‌رساند.

 

مقایسه مزایا benefits و ویژگی ها features مشخصه های عینک آفتابی
تفاوت مزایا و ویژگی های یک محصول، مثل عینک آفتابی

به عنوان مثال؛ مزیت مبلی که عرضش 90 سانتی متر است، شاید این باشد که عرض کمی دارد و در جاهای خیلی کوچک هم می‌تواند قرار بگیرید. یا مثلا می‌توانیم توضیح دهیم اگر شما مستاجر هستید و هر سال اسباب کشی می‌کنید، این مبل را به راحتی می‌توانید از راهروهای کم عرض رد کنید.

کار یک تبلیغ نویس حرفه ای این است که مشخصات یک محصول را به مزیت های آن تبدیل کند.

برای اطلاع ازخدمات تبلیغات و بازاریابی اینترنتی تیم برند ایده، کلیک کنید.

 

چطور می توانیم مشخصه یک محصول را به مزیت آن تبدیل کنیم؟

برای انجام این کار می‌توانید اول تمام مشخصات محصول را (هر کدام در یک سطر) بنویسید. سپس مقابلش این عبارت را بگذارید ” که باعث می شود ….”. بعد سعی کنید این جاهای خالی را با بهترین گزینه‌های ممکن پرکنید. جاهای خالی مزیت‌های شما هستند.

4. توجیه قیمت

کار دیگری که شما باید در تبلیغ نویسی حرفه ای و در بخش ادعا کردن انجام دهید؛ توجیه قیمت است. اگرقیمت محصول یا خدمات شما در حد رقیبانتان است، شاید خیلی نیازی به توجیه  قیمت نداشته باشید. ولی اگر قیمت محصول شما بیشتر یا حتی کمتر از قیمت رقیبان است؛ پس به بخش توجیه قیمت نیاز دارید.

توجیه قیمت یعنی؛ نشان دهید ارزش محصول شما خیلی بیشتر از مبلغی است که شخص می پردازد!

 روش های توجیه قیمت
  • مقایسه با خریدهایِ دیگرِ شخص؛ مثلا این خرید شما دقیقا مثل خریدهای دیگرتان است. همان 20 تومانی که به ساندویچ دادید را الان به این کتاب می‌دهید.
  • تاکید بر سودی بیشتر از مبلغ پرداختی؛ فرض کنید شما پرینتر می‌فروشید. قیمت این پرینتر 500 هزار تومان است. می‌توانید اینگونه توجیهِ قیمت کنید؛ پولی که برای پرینت روزانه 5 کاغذ در بیرون از شرکت می‌پرداختید، الان با خرید پرینتر در عرض 3 ماه برگشته و از آن به بعد سود خواهید کرد.

روش های توجیه قیمت

3. اثبات ادعا

همانطور که می‌دانید خیلی‌ها در تبلیغات خود ادعا می‌کنند. مهم تر از ادعا کردن، تواناییِ اثبات آن است. در تبلیغ نویسی حرفه ای باید مخاطبان خود را راضی کنید تا به شما اعتماد کرده و حرف‌هایتان را باور کنند.

روش های اثبات ادعا

  • ضمانت کردن
  • نظرات مشتریان
  • دفاعیه خودتان
ضمانت کردن

ضمانت کردن همان تضمینی است که به مخاطب داده می‌شود، که اگر از محصول یا خدمت شما رضایت نداشتند، می‌توانند آن را برگردانده و پول خود را به صورت کامل دریافت کنند. البته اگر کار شما خدماتی است، نمی‌توانید خدماتی که داده‌اید پس بگیرید. ولی اگر ضمانت کنید که حتی اگر کار تمام شده باشد و مشتری از کار شما راضی نباشد، می‌تواند پول خود را پس بگیرد؛ این ضمانت می‌تواند بسیار قدرتمند باشد. به یاد داشته باشید که ضمانت یعنی برگشت بی قید و شرط!

آیا کار عاقلانه ای است که محصولاتمان را با ضمانت بفروشیم؟

تجربه ثابت کرده است که اگر محصولات خود را با ضمانت صد در صد بفروشید. فروشتان 3 برابر یا بیشتر خواهد شد. مطمئناً کسانی خواهند بود که سو استفاده کنند. ولی شما باید با مسائل کسب و کارتان، احساسی برخورد نکنید. یعنی وقتی کسی از ضمانت شما سودجویی می‌کند حس بدی نداشته باشید. اصلا مهم نیست که از هر 100 نفر دو نفر سو استفاده کنند. اگر به صورت کاملا سیستمی و منطقی به این موضوع نگاه کنید. خواهید دید که اینکار تصمیم بسیار عاقلانه‌ای است. چون در کل، باعث افزایش فروش و سودتان می‌شود.

زمان ضمانت ما چقد باید باشد؟

هرچقدر زمان ضمانت را بیشتر کنید. تعداد مرجوعی‌ها کمتر می‌شود. شاید این موضوع خلاف منطق به نظر بیاید.  ولی اگر زمان ضمانت را مثلا 48 ساعت قرار دهید. خریدار استرس این را خواهد داشت که شاید در عرض دو روز نتواند از سالم بودن آن محصول مطمئن شود و آن محصول را برگرداند. ولی اگر زمان ضمانت را 1 هفته قرار دهید. مشتریان با خیال راحت از آن محصول استفاده می‌کنند و شاید پس از مدتی موضوع ضمانت را فراموش کنند.

 

نظرات مشتریان

یکی از تاثیر گذارترین روش‌ها برای اثبات ادعا در تبلیغ نویسی حرفه ای ؛ رضایت دیگران از محصولات شما است. شما احتمالا در کسب و کارتان خریدارانی دارید که از محصولات شما راضی هستند. می‌توانید از آن‌ها بخواهید نظرات خود را در مورد محصولات شما بیان کنند و از آن‌ها در تبلیغات خود استفاده کنید.

استفاده از نظرات مشتریان testimonial در تبلیغ نویسی حرفه ای
استفاده از نظرات مشتریان (testimonial) در تبلیغات و بازاریابی
نظرات کتبی 

به مشتریان خود کاغذی دهید تا با دست خط خودشان نظرات خود را در مورد محصولاتتان بنویسند. می‌توانید این نظرات را اسکن کنید و در وب سایت یا تبلیغات چاپی خود استفاده کنید. یا ویدیویی‌هایی طراحی کنید که این نظرات به صورت پشت سر هم، نمایش داده شوند.

نظرات صوتی

نظرات صوتی مسلماً باور کردنی‌تر هستند. چون نوشتار می‌تواند توسط یک نفر انجام شده باشد. ولی وقتی مخاطبان تبلیغ شما صداهای مختلف می‌شنوند، احتملا خیلی راحت‌تر باور خواهند کرد که کار شما خوب است.

نظرات تصویری

اگر مشتریانی دارید که از محصول شما راضی هستند، فرصت را از دست ندهید و از آن‌ها بخواهید اگر امکان دارد و اجازه می‌دهند، ویدیوی یک یا چند دقیقه‌ای تهیه کنید و در سایت و رسانه‌های اجتماعی منتشر کنید.

 

دفاعیه خودتان

خودمان هم می‌توانیم از خودمان دفاع کنیم. همیشه نظر مشتریان و ضمانت کافی نیست.

داستان خودتان را بنویسید

می توانیم داستان خود را تعریف کنیم و بگوییم که چطور تصمیم گرفتیم چنین محصولی را بفروشیم. هر داستان واقعی از خودمان که کمک می‌کند ادعای ما را راحتتر باور کنند.

استدلال خودتان را بازگو کنید

می‌توانید استدلال‌هایی هم داشته باشید که چرا از نظر خودتان ادعایی که کردید قابل قبول و باور کردنی است و صرفاً به ضمانت و نظرات مشتریان اکتفا نکنید.

 

برای اطلاع از خدمات طراحی و توسعه وب سایت تیم برند ایده، کلیک کنید. 

 

4. دعوت به اقدام Call to Action

در این بخش شما از مخاطبان خود می خواهید کاری انجام دهند. اگر مقاله مبانی تبلیغ نویسی یادتان باشد در مورد تبلیغ مستقیم توضیح دادیم.  تبلیغات مستقیم محتوایی است که مخاطب را ترغیب می کند تا اقدامی را انجام دهد. این اقدام می توانند درخواست ورود به سایت، عضویت در سایت، یا خرید محصولات باشد.

مردم پیشنهادهای شما را می‌خرند، نه محصولات را!

انواع دعوت به اقدام در تبلیغ نویسی حرفه ای

 

1.پیشنهاد ویژه

دادن یک مزیت بزرگ به خریدار، با یک محدودیت.

مزیت: اگر این خرید را انجام دهید تخفیف می‌گیرید/ یک هدیه می‌گیرید/ تحویل رایگان خواهید داشت و…

نکته: مزیت در یک خرید، به تنهایی منجر به فروش نمی‌شود. باید این مزیت را محدود کنید.

محدودیت: اگر محدودیت‌هایی مانند محدودیت زمانی نداشته باشید، مخاطبان شما خرید را به روزهای دیگر موکول می‌کنند که در آخر یک روز به فراموشی سپرده می‌شود.

محدودیت می تواند محدودیت زمانی، محدودیت تعدادی یا محدودیت افراد خاص (دانشجویان، دانش آموزان و…) باشد.

پیشنهادهای ویژه را می‌توان هم برای خریداران و هم برای منصرف‌ها قرار داد.

شما فقط به خریدارن پیشنهاد ندهید که مثلا اگر تا این تاریخ محصول را بخرید، این هدیه را دریافت می‌کنید. به کسانی که قصد خرید ندارند هم پیشنهاد دهید. اگر کسی از خرید منصرف شده می‌توانید اطلاعات رایگان، نمونه رایگان، مشاوره رایگان و… ارائه دهید و در مقابل از آن‌ها شماره یا ایمیل درخواست کنید.

2. پیشنهادهای رد نشدنی
 ارائه تدریجی پیشنهاد
  • همه هدیه ها را یکجا ارائه نکنید.
  • هدیه‌های کوچک تر بیشتر از یک هدیه بزرگ جذاب‌تر و اثرگذارتر است.
قراردادن محصول در یک مجموعه
  • به جای فروش تکیِ یک محصول آن را با وسایل جانبی آن محصول، به صورت پَک بفروشید.
  • خریدارها اگر پول کافی داشته باشند همیشه ترجیح می‌دهند کاملترین راه حل ممکن را خرید کنند تا اضطراب، نگرانی و ترس کمتری داشته باشند.
قرار دادن چند هدیه با ارزش ذهنی بالا

افراد از هدایایی استقبال می‌کنند که ارزش ذهنی بالاتری داشته باشند. مثلا ارزش ذهنی usb درایو (فلش) از خودکار بالاتر است، حتی اگر خودکار گرانتر باشد.

نقش هدیه در فروش و تبلیغات

افزودن خدمات رایگان  

خدماتی را به صورت پیشنهاد ویژه یعنی در محدودیت زمانی محدود ارائه کنید. مانند:

  • تحویل رایگان
  • نصب رایگان
  • آموزش رایگان
ایجاد کمیابی یا محدودیت زمانی

در مورد محدودیت زمانی صحبت کردیم. ولی کمیابی این است که هر وقت تعداد محصولاتتان در انبار کم شود، این موضوع را در تبلیغاتتان بنویسید. افراد همیشه دنبال محصولات کمیاب هستند. اگر بدانند که این محصول به زودی تمام خواهد شد تمایل بیشتری برای خرید خواهند داشت. بنابراین از این موضوع می توانید به صورت پیشنهاد ویژه استفاده کنید.

جمع بندی مقاله آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای

در این مقاله از برند ایده آموختیم؛ 

اجزای اصلی یک تبلیغ اثر گذار چیست؟

چطور باید نظر مخاطب را به تبلیغ جذب کرد

چطور می توان مخاطب را متقاعد به خرید کرد توسط مزایا و دعوت به اقدام های صحیح

چگونه تمایز و برتری خود نسیت به رقبا را به رخ بکشیم

و…

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید باشد. هر سوالی که در مورد تبلیغ نویسی حرفه ای داشتید در قسمت نظرات همین مقاله بپرسید تا با هم در ارتباط باشیم.

 

برای اطلاع از خدمات طراحی و توسعه وب سایت تیم برند ایده، کلیک کنید. 

 

مقالات سری آموزش تبلیغ نویسی آسان:

دیدگاه‌ خود را بنویسید