ساخت کلمات کلیدی پربازدید

چگونه کلمات کلیدی پربازدید انتخاب کنیم؟

می دانید که سئو و بهینه سازی سایت و محتوا چک لیست طولانی و الگوریتم های مختلف دارد. این الگوریتم ها همیشه در حال به روز رسانی هستند. در هر به روز رسانی قوانین جدیدی تعریف می شود. ما هم موظف هستیم همراه با این تغییرات اقداماتی را در سایت خود انجام دهیم تا در موتورهای جستجو به صفحات اول برسیم. یکی از مهمترین نکات سئو on page، کلمات کلیدی هستند.

استفاده از کلمات کلیدی

برای داشتن محتوای عالی یعنی صفحات، محصولات، مقالات و چیزهایی که می خواهیم در گوگل رتبه خیلی خوبی داشته باشد، کار همیشه از یک قدم ابتدایی به نام انتخاب کلمات کلیدی شروع می شود. کلمات کلیدی می توانند یک کلمه یا دو کلمه و یا چند کلمه ای باشند که معمولا بازدیدکنندگان در باکس جستجوی گوگل وارد می کنند تا محتوای موردنظر خود را پیدا کنند.

نکته بسیار مهم این است که خیلی از افراد اعتقادی به انتخاب کلیدواژه ندارند و فکر می کنند فقط تسلط کامل بر موضوع محتوا کافی است. ولی باید این را بدانید که ما زمانی در سئو موفق خواهیم بود که از زبان مخاطبمان صحبت کنیم. یعنی بدانیم که مخاطب هدف ما دنبال چه چیزی است و در موتور جستجو خود چه کلمات کلیدی را استفاده می کند.

در سال های قبل برای سئو و بهینه سازی محتوا، اضافه کردن کلمه کلیدی در محتوا و قرار دادن آن در عنوان، توضیحات متا و H1 و… کافی بود. اما امروزه معیارهای گوگل برای رتبه بندی سایت ها تغییر کرده است. علاوه بر اینکه روش های قبلی را قبول ندارد، حتی اگر محتوا را پر از کلمات کلیدی کنیم گوگل تقلب محسوب می کند. گوگل با الگوریتم های خاصی که دارد می تواند محتوای بی کیفیت را تشخیص دهد. هدف گوگل ارائه تجربه خوب برای بازدیدکنندگان سایت است.

کلمات کلیدی برای سئو

الگوریتم جدید گوگل برای کلمات کلیدی چیست؟

روش جدیدی که گوگل در سال 2020 به ما پیشنهاد می دهد این است که از مترادف های کلمه کلیدی اصلی در محتوای خود استفاده کنیم. منظور از مترادف، کلمات با یک مفهوم یا عباراتی است که موضوعی با هدف خاصی را ارائه می دهند. پس اگر از کلمات کلیدی موثر و معتبر در سایت خود استفاده کنید، خیلی سریع تر می توانید جز چند سایت برتر با کلمه کلیدی مرتبط با موضوع سایت خود باشید.

برای انتخاب کلمات کلیدی تحقیق کنید.

می توانید کلمات کلیدی مناسب محتوای خود را حدس بزنید. ولی اگر تصمیم دارید بهترین محتوای ممکن را تولید کنید و در صفحه اول گوگل باشید بی گدار به آب نزنید. با تحقیق کامل درباره کلمه کلیدی مرتبط با محتوای سایت خود و انتخاب آن می توانید کار خود را آغاز کنید.

تحقیق برای کلمه کلیدی

انواع کلمات کلیدی 

کلمات کلیدی به سه دسته تقسیم می شوند:

1. گروه اول سردسته یا head است. سردسته ها معمولا یک کلمه ای هستند.

2. گروه دوم متوسط یا mid tail نامی دارند. اغلب به کلید واژه های دو کلمه ای mid tail می گوییم.

3. گروه سوم طولانی یا long tail هستند. منظور کلید واژه هایی هستند که سه کلمه و یا حتی بیشتر باشند.

70% کلید واژه های سرچ شده در گوگل long tail و یا کلید واژه های طولانی هستند. پس می توانیم به این نتیجه برسیم که شاید بهتر باشد اول سراغ کلیدواژه های طولانی برویم. البته کلیدواژه های سردسته خیلی بیشتر جستجو می شوند. ولی وقتی انواع کلیدواژه های طولانی مرتبط را در کنار هم قرار می دهیم 70% جستجوها را تشکیل می دهند.

جالب اینجاست کلیدواژه های طولانی اگر در سه جستجوی اول قرار بگیرند خیلی بیشتر از سردسته ها کلیک می خورند. تقریبا می توان گفت نرخ تبدیل در کلیدواژه های طولانی 30% و در head حتی اگر در جستجوی اول هم قرار بگیرد کمتر از 9% است. این به این دلیل است که در کلمات کلیدی که یک کلمه هستند هدف افراد از جستجو مشخص نیست و می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. مثلا امکان دارد هدف خرید باشد و یا فقط مطالعه یک مبحث و یا چیز دیگر. ولی در کلمات کلیدی طولانی چون کاملا مشخص است که افراد دنبال چه چیزی می گیردند هدف ها و سایت ها کاملا مشخص هستند و تعداد کلیک هم بالاتر است.

ساخت کلمات کلیدی پربازدید

راه های مختلفی برای انتخاب کلمات کلیدی وجود دارد برای مثال می توانید یک نظرسنجی انجام دهید. یا به سراغ شبکه های اجتماعی بروید. و یا مصاحبه تلفنی با مشتریان و یا مخاطبان خود داشته باشید. همه این روش ها می توانند روش های خوبی باشند. ولی بهترین روش در دیجیتال مارکتینگ تحقیق کلمات کلیدی است. با تحقیق در دنیای دیجیتال می توانید بدون آزمون و خطا و هدر دادن پول و زمان خود بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کنید.

ابزار هایی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها کلمات کلیدی و موضوعاتی که مردم جستجو و سوال می کنند را بیابید. پس از یافتن آن شروع به نوشتن محتوا برای آن بکنید. نوشتن محتوا بدون در نظر گرفتن کلمه کلیدی نمی تواند مخاطبین زیادی را به سمت سایت شما سرازیر کند. استفاده از کلمه کلیدی مناسب ترافیک ورودی سایتتان را چندین برابر می کند.

جستجو در در باکس گوگل

وقتی شما عبارتی را در باکس موتورهای جستجو تایپ می کنید، گوگل بصورت اتوماتیک پیشنهادهایی را برای تکمیل کردن عبارت به شما می دهد. این پیشنهادها به چند پارامتر بستگی دارد. برای مثال به تعداد جستجوهایی که کاربران انجام می دهند بستگی دارد. حتی به شهر یا کشوری که از آن مکان این کلمه را جستجو می کند هم بستگی دارد. دقت کنید که گوگل جستجوهای قبلی شما را هم نمایش می دهد. برای اینکه گوگل جستجوهای قبلی خودتان را به عنوان پیشنهاد به شما نشان ندهد از  incognito window در گوگل کروم  (صفحه کروم خود را باز کنید و ctrl+shift+N را فشار دهید) یا  private window در فایرفاکس استفاده کنید. مطمئن باشید که vpn شما روشن نباشد. چون باعث می شود با یک IP خارجی سرچ کنید و نتیجه دقیقی دریافت نکنید.

جستجو در گوگل

استفاده از ابزار keyword planner

یکی از بهترین نرم افزارها برای تحقیق کلمه کلیدی keyword planner گوگل است. برای استفاده از این ابزار باید حساب گوگل ادز داشته باشید. با استفاده از این ابزار می توانید کلمه کلیدی مناسب سایت خود را پیدا کنید. از ویژگی های دیگر این سایت می توان به میزان رقابت، روند و تعداد جستجو در ماه و سال و میانگین هزینه هر کلمه کلیدی برای اجرای کمپین های گوگل ادز اشاره کرد.

ابزار keywordplanner

ابزار keyword tool.oi

این سایت اطلاعات مفصل و خوبی در مورد کلید واژه ها می دهد. در این سایت می توانید کلید واژه اولیه را وارد کنید و ببینید چه پیشنهادهای بهتری را به شما می دهد. بعد از اینکه کلید واژه های دلخواه خود را انتخاب کردید می توانید یک اکسپورت از کلید واژه های انتخابی خود ایجاد کنید و بعدا استفاده کنید. این سایت ابزارهای پولی هم دارد که در نسخه رایگان آن قابل مشاهده نیست. ابزارهایی مانند تعداد جستجوها ومیزان رقابت و مانند اینها.
ویژگی های دیگر این سایت این است که می توانید هشتگ هایی که بیشتر در شبکه های اجتماعی مثل  you tube، Instagram و twitter جستجو شده است را بیابید.

ابزار keywordtool

ابزار uber suggest

احتمالا برای استفاده از این ابزار به vpn نیاز داشته باشید. مشکل این ابزار این است که کشور ایران را در فهرست خود ندارد. ولی می توانید زبان خود را عربی انتخاب کنید. پارامتر خوبی که این ابزار دارد seo difficulty است که نشان می دهد چقد سئو کردن این عبارت سخت است. اگر بخواهید خیلی سریع در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، احتمالا باید کلماتی را انتخاب کنید که SD آن خیلی پایین باشد.

ابزار ubersuggest

ابزار KW finder

یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی KW finder است. این ابزار نه تنها میانگین دقیقی از جستجو کلمات کلیدی در یک ماه را نشان می دهد، بلکه میزان ترند شدن آن را نیز به همراه میزان دشواری گرفتن رتبه در آن کلمه نشان می دهد. می توان گفت این ابزار بهترین ابزار موجود برای تحقیق کلمات کلیدی است. در این ابزار برخی از امکانات پولی است. این ابزار در حالت رایگان فقط اجازه جستجو ۵ کلمه کلیدی در روز را به شما می دهد و برای استفاده بیشتر از آن باید یکی از پلن های آن را خریداری کنید.

ابزار kw finder

مقایسه کلمات کلیدی با یکدیگر

بعد از اینکه با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی، کلیدواژه های مورد نظر و مرتبط با سایت خود را انتخاب کردیم، چطور بفهمیم بین دو یا سه گزینه کدام محبوب تر و پرطرفدارتر است؟

وقتی دو یا سه کلمه که تقریبا معادل یک دیگر هستند و می خواهیم یکی از آنها را انتخاب کرده و روی آن کار کنیم، با استفاده از ابزار google trends می توانیم گزینه بهتر و مناسب تر را پیدا کنیم. نکته قوت این ابزار این است که در قسمت انتخاب کشورها، کشور ایران نیز وجود دارد و به همین دلیل می توانیم دقیق تر بررسی کنیم. حتی می توانیم شهر به شهر هم کلمات کلیدی مورد نظر خود را بررسی کنیم.

ابزار google trends

جمع بندی 

به عنوان جمع بندی باید گفت که از آینده نمی توان برداشت روشنی داشت ولی با بررسی شواهد گذشته و همین طور مطالعه مقالات مرتبط باید برای آن آماده بود. برای اینکه در سال 2020 استراتژی درستی در سئو داشته باشید از الان شروع کنید و بهترین روش های آن را بیابید. شما چه کارهایی برای سئو کلمات کلیدی انجام می دهید؟ از چه ابزارهایی استفاده می کنید؟  منتظر نظرهایتان هستیم.

اگر برای انتخاب کلمات کلیدی محتوا و یا سایت خود به مشاوره نیاز دارید،تیم برندایده می توانند به شما کمک کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید