راه های کسب درامد با تولید محتوا

کسب درامد با تولید محتوا را از کجا شروع کنیم؟

قطعا تا به حال کلمه تولید محتوا را شنیده اید. امروزه سایت‌های بسیاری به کسب درامد با تولید محتوا رسیده‌اند چون محتوا آن‌ها را به رتبه‌های اول گوگل رسانده و در برابر چشمان مشتری‌. ایجاد محتوای حرفه ای و با کیفیت، برای موفقیت در بازاریابی محتوایی حیاتی است.

اما تولید محتوا چیست و چطور باعث درامدزایی می‌شود؟

با هم در این مقاله از برند ایده می‌خوانیم.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا به معنای: ارائه اطلاعات با هدفِ خاص، برای مخاطبی مشخص و انتشار آن در کانال‌های مشخص است. تولید محتوا یک راه عالی برای انتقال اطلاعات به افراد در مورد محصولات، خدمات و شرکت است و از آنجایی که رفته رفته به تعداد کسب و کارهای اینترنتی اضافه می‌شود، شغل تولید محتوا هم بازار کارش گسترده‌تر می‌شود. چون همه کسب و کارهای اینترنتی، به نحوی با تولید محتوا سر و کار دارند.

با این حساب یک فرد به عنوان کارشناس تولید محتوا به راحتی می‌تواند کسب درامد با تولید محتوا داشته باشد.

انواع قالب های تولید محتوا

تولید محتوا می‌تواند متنی، تصویری، صوتی یا ویدیویی باشد. ولی هر نوع محتوایی نیازمند یک سناریو است. پس بخش اصلی محتوا را متن تشکیل می‌دهد و اگر شما قادر به تولید محتوای متنی باشید، بیشترِ راه را رفته‌اید. چون بیشترین تقاضای بازار، برای مقالات متنی بلاگ است.

پس برای کسب درامد با تولید محتوا، حتما باید مسلط به محتوای متنی و سئو باشید.

این مطلب را از دست ندهید: آموزش جزئیات سئو و بهینه سازی

کار کارشناس تولید محتوا چیست؟

کارشناس تولید محتوا کسی است که مسئول ایجاد و انتشار اطلاعات در هر رسانه‌ای به‌ویژه در وبسایت و سوشال مدیا است. همچنین‌ می‌تواند محتوای آفلاین مانند بروشور، بسته‌های ویژه مشتری و … را هم تولید کند، اما امروزه کسب و کارها بیشتر از روش‌های تولید محتوای دیجیتال استفاده‌ می‌کنند.

کارشناس تولید محتوا‌ می‌تواند در تولید هر یک از موارد زیر فعالیت داشته باشد:

  • پست‌های وبلاگ
  • خبرنامه‌های ایمیل
  • رسانه‌های اجتماعی
  • محتوای ویدیویی
  • ایبوک‌ها
  • پادکست
  • و…

انواع قالب های تولید محتوا

چگونه با تولید محتوا کسب درامد کنیم؟

همانطور که گفته شد کسب درامد با تولید محتوا، یک شغل با بازار کاری است که تقاضا در آن بیشتر می‌شود. شما با تولید محتوا می‌توانید ماهانه بین 500 هزار تومان الی 10 میلیون تومان و حتی بیشتر درامد داشته باشید. فقط کافیست مهارت‌ها و تجربه خود را افزایش دهید. برای اینکار می‌توانید طبق راهنمای زیر عمل کنید:

 

1. موضوع محتوا برای فعالیت تمرکزی انتخاب کنید

کسب درامد با تولید محتوا اگر به صورت تمرکزی در یک یا دو موضوع فعالیت کنید بیشتر می‌شود. چرا که در این موضوعات شناخته شده و پروژه‌های بهتری می‌گیرید. برای این منظور اولین کاری که باید انجام دهید مشخص کردن موضوع کاریتان است. این موضوع خیلی به علاقه و تخصص مربوط می‌شود. مسلماً زمانی که در موضوع خاصی تخصص داشته باشید می‌توانید با تجربه و اعتماد به نفس کامل، در آن محتوا تولید کنید.

اما اگر در مورد موضوع تخصصی نداشته باشید، باید اول اطلاعاتی در موردش بدست آورید تا حرفی برای گفتن داشته باشید. با اینکه به راحتی با جستجو در گوگل و شبکه‌های اجتماعی می‌توانید اطلاعات جمع‌آوری کنید، اما این موضوع کمی زمانبر است. در حالیکه سرعت عمل شما در کسب درامد با تولید محتوا خیلی مهم است.

2. بالا بردن تخصص و اطلاعات خود در مورد موضوع 

بعد از اینکه موضوع فعالیتی خود را در تولید محتوا مشخص کردید، اگر تخصص شما است اطلاعات به روزتری را در مورد آن کسب کنید. اگر تخصصی ندارید، مقالات موجود در سایت‌ها، کتاب‌های آن حوزه کاری، ویدیوها، فایل‌های آموزشی و … همه  به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات خود را افزایش دهید. ولی تا زمانی که اطلاعات کافی از موضوع مورد نظر خود نداشته باشید نمی‌توانید در مورد آن تولید محتوا کنید.

همچنین سعی کنید افرادی که در حوزه کاری شما هستند را همیشه دنبال کنید و با آن‌ها در ارتباط باشید. مثلا در سمینار ها و کلاس‌های حضوری آن‌ها شرکت کنید.

فراموش نکنید تولید محتوا، کپی محتوا نیست! شما باید با جمع آوری اطلاعات از وبسایت‌های فارسی و انگلیسی، یک محتوای عالی که ارزشش بیشتر از محتواهای موجود است، تولید کنید. می‌توانید با گرداوری مطلب از چندین منبع و تلفیق بینش و نگرش خود با آن تولید محتوا کنید یا مقالات انگلیسی را ترجمه کرده و انتشار دهید.

3. هدف از تولید محتوا را مشخص کنید

هدف تان از تولید محتوا چیست؟ آیا قصد دارید روزانه چند ده مقاله و خبر در سایت خود قرار دهید و به واسطه ترافیک بالا و تبلیغات درآمد زایی کنید؟ یا محتوای خود را مستقیما بفروشید؟

هدف تان را کاملا مشخص کنید که چه محتوایی را برای چه چیزی می‌خواهید؟ فرمت‌های تولید محتوا را مشخص کنید. آیا فقط می‌خواهید مقاله بنویسید و اشتراک ویژه در سایت خود بفروشید؟ یا می‌خواهید دوره‌های آموزشی در قالب ویدیو نیز تولید کنید؟

اگر هدف شما از تولید محتوا مشخص نباشد و ندانید این محتواها قرار است چه سودی به شما برساند، تلاش شما فقط اتلاف وقت و سرمایه خواهد بود. به این ترتیب نمی‌توانید کسب درامد با تولید محتوا داشته باشید.

4. شروع برای تولید محتوا

الان در شرایطی هستید که می‌توانید محتوا تولید کنید. ساده ترین راه این است که بنویسید. از تولید محتوای متنی شروع کنید. مقاله بنویسید تا مخاطبانتان با شما آشنا شوند. بهترین کار برای اعتماد سازی همین است. اگر خودتان قادر به مقاله نویسی نیستید حتما از یک تولید کننده محتوا کمک بگیرید.

سپس برای گسترش کار خود از دیگر فرمت‌های محتوایی نیز استفاده کنید. هر نوع محتوایی طرفداران خودش را دارد. بعضی ها به خواندن مطالب و بعضی‌ها به گوش دادن یا دیدن علاقه دارند. بهتر است برای بالابردن مخاطبان خود و فروش بیشتر از از فرمت‌های متنوعی در تولید محتوا استفاده کنید.

کسب درامد از تولید محتوا

 

این مطلب را از دست ندهید: آموزش نوشتن عنوان جذاب و تبلیغاتی

گوش دادن به فایل های صوتی یا دیدن ویدیوهای آموزشی خیلی راحت تر از خواندن یک PDF است. به همین خاطر باید به فکر مخاطبان خود باشید. باید بدانید بیشتر چه فرمت‌های محتوایی به دردشان می‌خورد و برایش پول پرداخت می‌کنند!

تولید فایل های صوتی یا ویدیوهای آموزشی کار چندان سختی نیست! اولین کار این است که یک ویس رکوردر تهیه کنید. سپس با استفاده از نرم افزارهایی نظیر Adobe Audition صدای ضبط شده خود را تنظیم کنید.

همچنین با نرم افزارهایی مثل Snagit می‌توانید از صفحه نمایش سیستم خود فیلم بگیرید.

واقعا کار سختی نیست! برای تولید فایل صوتی کافی است همان مقاله‌ای که نوشته اید را به صوت تبدیل کنید. یا برای تولید ویدیو هم، مقاله‌ای که نوشته‌اید را تیتر وار در پاورپوینت توضیح دهید و فیلم بگیرید.

البته در ویدیوهای آموزشی که طریقه‌ی انجامِ کاری، آموزش داده می‌شود باید تسلط کافی داشته باشید.

5. تولید محتوا بر اساس سئو و بهینه سازی 

اگر پول کافی برای تبلیغات محصولات یا خدمات خود ندارید. باید از سئو سایت استفاده کنید. در واقع با سئو کردن محتوای خود از طریق گوگل و دیگر موتورهای جستجو، ترافیک جذب می‌کنید. هرچقد محتوای شما بهتر سئو شود، شانس بیشتری برای دیده شدن خواهد داشت. اکثر کسب و کارهای اینترنتی موفق، بیشتر ترافیک خود را از گوگل دریافت می‌کنند که این نوع بازدید بسیار هدفمند است و با سئو انجام می‌شود.

برای اطلاع از خدمات سئو و بهینه سازی تیم برند ایده، کلیک کنید.

6. استراتژی تولید محتوا

برای بالا بردن ترافیک خود نیاز نیست هر روز چندین مقاله بگذارید تا بازدید بالایی داشته باشید. باید در تولید محتوا استراتژی داشته باشید. استراتژی محتوا به طور خلاصه یعنی: محتوایی تولید کنید که نیاز اصلی مخاطب باشد و بر اساس کلمات کلیدی پر طرفدار نوشته شده باشد.

این مطلب را از دست ندهید: چگونه کلمات کلیدی پربازدید انتخاب کنیم؟

اگر بتوانید این طور محتوا تولید کنید دیگر نیاز به تولید محتوا ی انبوه ندارید. با محتوای کم هم می توانید کسب و کار خود را به مخاطبانتان معرفی کنید.

7. شروع کسب درامد با تولید محتوا

کسب درامد با تولید محتوا به 2 صورت زیر انجام می‌شود:

  1. کارشناس تولید محتوا هستید و کسب درامد با تولید محتوا شغل شما محسوب می‌شود.
  2. صاحب کسب و کار هستید که به کمک تولید محتوای هدفمند، بازدید کننده را به سایت خود کشانده و طبق نقشه خرید مشتری، او را به اقدامی که سودآور است مثل خرید محصول یا یک دوره، هدایت کنید.
بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوایی صحیح یعنی درامدزایی با تولید محتوا

اگر صاحب یک وبسایت هستید، زمانی که با تولید محتوای حرفه‌ای ترافیک سایت تان بالا رفت و به تعداد کاربرانتان اضافه شد و اعتماد سازی کردید، وقت آن رسیده که محتوای خود را به پول تبدیل کرده و کسب درآمد با تولید محتوا را شروع کنید.

البته اگر هدف کسب و کارتان، تولید محتوای آموزشی باشد. حتی می‌توانید با برگزاری دوره‌های آنلاین به صورت دانلودی، کسب درآمد کنید.

 

نهایتا

تولید محتوای سئو محور و استراتژی تولید محتوا را دست کم نگیرید. چون: امروزه اولین جایی که هر کسی به دنبال جواب سوالاتش می‌گردد گوگل است. پس با محتوای با کیفیت، در صدر نتایج گوگل حضور پیدا کنید تا مشتری‌ها به سایتتان هدایت شوند.

اگر وقت کافی برای تولید محتوا ندارید یا نیاز به یک کارشناس تولید محتوای حرفه ای دارید با برندایده در ارتباط باشید:)

برای اطلاع از خدمات تولید محتوا تیم برند ایده، کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید