گوگل ترندز

ارتقاء سئوی سایت به کمک ابزار کارآمد گوگل ترندز

گوگل ترندز از نظر متخصصان سئو بهترین ابزار به‌منظور تشکیل کمپین‌های بازاریابی اینترنتی و روشی کارساز برای بهینه‌سازی سایت‌ها دانسته و آن را بهترین راهکار برای ارتقا وب‌سایت‌ها از کانال سئو معرفی می‌کنند. ما در این مطلب از برند ایده می‌کوشیم تا این گوگل قدرتمند را در حد توان به شما شناسانده و فواید و کاربردهای آن را برایتان آشکار نماییم.

گوگل ترندز (Google Trends) بهترین ابزار سنجش کلمات کلیدی

سایت‌ها باهدف فروش بالا راه‌اندازی می‌شوند ولی آیا به‌واقع بدون حضور کاربر خریدی صورت می‌گیرد. قبل از آن که مدیران وب‌سایت به فروش ایده آل فکر کنند باید تلاش نمایند به کمک ترفندهای سئو، ترافیک سایت یا همان تعداد مراجعه‌کنندگان را افزایش داده و بعد از آن به فکر تبدیل این مخاطبان به مشتریان وفادار باشند.

امروزه یکی از بهترین ابزارهایی که مشخص می‌کند کاربران با جستجوی چه کلماتی به سراغ وب‌سایت‌ها رفته و دقایق طولانی را در آن سپری می‌کنند، گوگل ترندز است. یافتن کلماتی که توسط کاربران زیاد جستجو شده یک راهکار مفید برای ارتقا وضعیت کلی وب‌سایت‌ها است.

مقایسه و آمارگیری از کلمات کلیدی و عباراتی که بالاترین سرچ را به خود اختصاص داده‌اند و در ادامه مقایسه کلمات با یکدیگر و درنهایت یافتن ایده‌های جدید برای استراتژی محتوا، سنجش جایگاه برند، بهبود سئو و … از موارد مطلوبی هستند که از هم‌جواری با گوگل ترندز برایتان حاصل می‌شود.

شما هرگز نمی‌توانید مسیر درست موفقیت را بدون طی دوره تحقیق کلمات کلیدی بیابید و کسب‌وکار خود را ارتقا دهید.

گوگل ترندز

نحوه استفاده از نتایج جستجوهای گوگل (Google Trends):

جستجوهای گوگل ترندز بر اساس چهار پارامتر استوار هستند.

Worldwide: یا محل جستجو به شما امکان انتخاب کشور موردنظرتان را می‌دهد.

Past 5 years: تعیین بازه زمانی بر اساس نیازتان در این قسمت امکان‌پذیر است.

All categories: تعیین نوع جستجو از میان انواع موضوعات مختلف، در این بخش انجام می‌شود.

Web Search: در این قسمت جستجو از میان گزینه‌های موجود عکس، خبر، محصول و … را گزینش می‌نمایید.

گوگل برای بهبود وضعیت سئوی سایت‌ها و استفاده بهتر مدیران آن‌ها جستجوهای به‌روز، نمودارهای برتر، برترین جستجوها و … را در قالب اطلاعات و داده‌های کارآمد در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا آن‌ها به مدد اطلاعات به‌دست‌آمده تمهیدات لازم را برای وب‌سایتشان منظور نمایند.

آمارگیری از کلمات کلیدی در گوگل ترندز

دقت داشته باشید که شما نمی‌توانید از گوگل ترندز انتظار اعداد و ارقام دقیق و واقعی داشته باشید زیرا اساس کار این ابزار بر میزان محبوبیت یک کلمه کلیدی در بازه زمانی مشخص استوار بوده و به بررسی درجه تمایل افراد به یک کلمه خاص می‌پردازد. بدین ترتیب اگر به دنبال آماری دقیق و موشکافانه هستید باید در کنار ترندز به دیگر ابزارهای گوگل نیز توجه نمایید.

مقایسه دو کلمه کلیدی در میان آمارهای ارائه‌شده گوگل ترندز

وقتی به‌عنوان یک فعال در حوزه کسب‌وکار قرار است، وارد فضاهای آنلاین شوید، باید بدانید در چه بازه زمانی کاربران شما به محصولتان علاقه بیشتری نشان داده و از چه کلمات کلیدی برای یافتن خدمات شما استفاده کرده‌اند. مقایسه بین انبوه کلمات کلیدی مرتبط با حرفه شما، از وظایف گوگل ترندز است که به‌خوبی از عهده آن برمی‌آید.

با ورود به گوگل و تعیین کشور موردنظر و بازه زمانی برای شما آشکار می‌شود، در چه ماه‌هایی از سال جستجوها پیرامون خدمات یا محصولات شما بیشتر بوده از این طریق می‌توانید، بازاریابی خود را بر این زمان‌های خاص متمرکز نمایید و با یافتن کلمات کلیدی پرطرفدار و پراستفاده مسیر بازاریابی خود را به همان سمت متمایل کنید.

مقایسه دو کلمه کلیدی گوگل ترندز

نکته: در این میان دقت داشته باشید که افت جستجو در مورد یک کلمه در گوگل ترندز به معنای عدم جستجوی آن کلمه کلیدی نیست بلکه به معنای کاهش آن نسبت به بازه زمانی مشابه یا یک دوره تعیین‌شده است.

نکته: توجه به این نکته نیز ضروری است که اگرچه معیار نمودارهای گوگل ترند 0 تا 100 است ولی بدان معنی نیست که اگر یک کلمه کلیدی 70 و دیگری 100 به نمایش درآمده، کلمه کلیدی 70 به نسبت کمتر مورد جستجو بوده است. بلکه در بسیاری از موارد حتی ممکن است جستجوی آن نسبت به کلمه کلیدی که در گوگل عدد 100 را به خود اختصاص داده بیشتر نیز باشد. به همین علت نیاز به ابزارهای کمکی در کنار گوگل ترندز بسیار احساس می‌شود.

در این میان فرقی نمی‌کند شما برای چه حرفه‌ای به سراغ خدمات گوگل ترندز می‌روید، هر کسب‌وکاری به‌منظور ارتقا سطح کیفی فعالیت‌های خود می‌توانند از خدمات گوگل ترندز بهره‌مند شود.

یافتن شهری برای هدف‌گذاری موفق‌تر در سطح آن:

یافتن شهری که تقاضای بیشتری نسبت به محصولتان در اینترنت ارائه داده است، شمارا برای یک شروع قدرتمندتر یاری می‌کند. تمرکز بر روی آن شهر، صرف زمان زیاد و هزینه‌های اضافی را از شما گرفته و دررسیدن به هدفتان گامی بلند و مؤثر برمی‌دارد. این اطلاعات می‌تواند زمینه پیشرفت یک‌باره و سریع را فراهم نماید و رسیدن شمارا به طرفداران محصولاتتان راحت‌تر کند. مقایسه در بین شهرهای مختلف و یافتن شهری که رتبه اول را در جستجوها به خود اختصاص داده بهترین راهکار برای ارتقا کسب‌وکارها است.

برای رسیدن به این منظور در گوگل ترندز بر روی دکمه Sub region کلیک کرده و سپس از کشوی بازشده City را انتخاب نمایید و به مقایسه شهرها بپردازید.

انتخاب شهر گوگل ترندز

جستجوهای هم‌زمان و دارای ارتباط معنایی با جستجوی اول:

کلمات مرتبط با کلمه کلیدی ابتدایی نیز می‌تواند، در تعیین مسیر هدف‌گذاری‌های شما سودمند باشد. به همین دلیل امکان دسترسی به آن‌ها در گوگل ترندز در قالب جدول Related Queries مهیا است. در این جدول انتخاب Rising به شما این امکان را می‌دهد که جدول را بر اساس کلمات در حال رشد و بر طبق نمره بندی بین 0 تا 100 مرتب نمایید و گزینش Top هم انتخاب از بین نمونه‌های محبوب را مطابق با درصد رشد برایتان امکان‌پذیر می‌کند. در این زمان اگر با عبارت Breakout مواجه شدید دلیل بر میزان بالای محبوبیت این کلمه در میان کاربران است.

نحوه استفاده از اطلاعات کسب‌شده از این گوگل محبوب!

حال دیگر نمی‌توان انکار نمود که گوگل ترندز یک ابزار قدرتمند به‌منظور کسب اطلاعات فراوان است اما اگر کاربران نحوه صحیح به کار بستن این اطلاعات را در کمپین‌های بازاریابی خود به‌خوبی ندانند، این اطلاعات نمی‌تواند برایشان آن‌قدرها که باید کارساز و راهگشا باشد.

در اینجا به ذکر مواردی از کاربردهای داده‌های گوگل ترندز می‌پردازیم.

1. تهیه خبر برای عرضه در رسانه‌های مختلف (News Jacking)

جذب بالای پوشش رسانه‌های مختلف اجتماعی به مدد یک خبر داغ و تکان‌دهنده از کسب‌وکار یا هر موضوعی که بتوان به نحوی آن را به کسب‌وکارتان مرتبط نمایید، یک ایده جالب و اثرگذار است که می‌تواند موج مخاطبان را به وب‌سایت شما روانه کند.
در نظر گرفتن تمام جوانب کار و سپس ایجاد ترافیک بیشتر برای وب‌سایتتان با کمک ایده‌های جدید و یا اطلاعات مهم مرتبط با حرفه‌تان که به کمک گوگل ترندز به دست آورده‌اید می‌تواند، ذهن‌های زیادی را به سمت شما و وب‌سایتتان متمایل کند.

2. محتوا سازی و یافتن موضوعات مرتبط

یافتن موضوعات مرتبط با محتوای مدنظر که البته علاقه‌مند نیز داشته باشد، به مدد نتایج گوگل ترند امکان‌پذیر است. با تنظیم فیلترهای گوگل می‌توانید به کشف موضوعاتی که علاقه‌مند واقعی دارند دست پیدا کنید و رتبه‌بندی آن را در جستجوها مشاهده کنید.
بدین ترتیب با انتخاب این کلمات کلیدی و تهیه محتواهایی بر اساس آن‌ها، ناخواسته ترافیک بالایی نصیب وب‌سایت شما می‌شود.

3. اتخاذ لینک و دریافت بک لینک:

گوگل ترندز بسیار خوب در لینک بیلدینگ ها نیز ظاهر می‌شود، زیرا این ابزار با در اختیار قرار دادن کلمات کلیدی پر جستجو و هدایت شما به تهیه محتواهایی کاربرپسند به ارتقاء سطح کیفی سایت و افزایش ترافیک سایت کمک می‌کند.اتخاذ لینک و دریافت بک لینک

درواقع گوگل ترندز تمامی مراحل کار را مانند یک زنجیر به هم متصل کرده و در مرحله آخر این وظیفه شما است که با لینک‌های اصولی، مخاطبان مشتاق حاضرشده در وب‌سایتتان را به قسمت‌های دیگر راهی کرده و آن‌ها را به صفحه‌هایی که تمایل دارید بیشتر دیده شوند هدایت نمایید و نتیجه‌ای که در ذهن دارید را پیاده کنید. ازاین‌رو است که همیشه لینک‌ها را معیاری برای موفقیت وب‌سایت‌ها در عرصه اینترنت به شمار آورده و بر روی آن‌ها ‌یک حساب ویژه باز می‌کنند.

4. ویدیو مارکتینگ:

تأثیر محتوای ویدیویی در ارتقا سطح کیفی وب‌سایت‌ها غیرقابل‌انکار است. به همین منظور گوگل ترند یک گزینه به نام یوتیوب را برای کسب نتیجه در میان محتواهای ویدئویی قرار داده تا علاقه‌مندان به این عرصه را نیز بهره‌مند نماید. کار با این بخش نیز به‌سادگی قسمت‌های دیگر می‌باشد. فقط کافی است وارد گوگل ترندز شده و کلمه کلیدی خود را وارد نمایید و به‌جای انتخاب خبر، محتوا و … یوتیوب را کلیک کنید.

در اینجا نتایج برای شما به نمایش گذاشته می‌شود. حال دیگر این نقش شما است که از میان ویدئوهای موجود ایده سازی کرده و به نفع حرفه‌تان تولید محتوا کنید یا یک گزینه ناب را یافته و برای سرمایه‌گذاری بر روی آن برنامه‌ریزی نمایید.
هر زمان که کار را شروع کردید از انتخاب عنوان جذاب، تگ مناسب و بهینه‌سازی توضیحات ویدئوی خود هرگز غفلت نکنید.

ویدیو مارکتینگ

5. بررسی میزان بازدید از وب‌سایت:

اگرچه این گزینه منحصر به وب‌سایت‌های پربازدید می‌باشد اما امید است که با به کار بستن ترفندهای گوگل ترندز شما نیز به‌زودی در میان آن‌ها بدرخشید. با کمک نتایج این ابزار می‌توانید وضعیت خود را با رقیبانتان و جایگاه آن‌ها را نسبت به هم بسنجید و در مورد آینده کاری خود برنامه‌ریزی کنید.

جمع‌بندی نهایی:آر پی لند

اینترنت پر است از محتواهای تکراری که نه برای گوگل و نه مخاطبان جذاب است. ازاین‌رو گوگل تلاش نموده تا با معرفی ابزارهای مختلفی در دامن خود، صاحبان وب‌سایت‌ها را دررسیدن به محتواهایی ناب یاری کند. گوگل ترندز نمونه‌ای کارآمد است که در کنار دیگر ابزارهای موجود می‌تواند در ایجاد ایده‌های جدید و حرکت کسب‌وکارها به‌سوی نوآوری و بهبود سئوی سایت کارساز عمل نماید. در انتها باید گفت دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی موضوع مهمی است که زمینه‌ساز رشد هر وب‌سایتی را فراهم می‌کند و گوگل ترندز نیازهای شما را برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید