یواست سئو پیوندهای خارجی را هم بررسی می کند و لینک های خروجی برای سئو اهمیت زیادی دارد! تا به حال در برگه یا نوشته خود از لینک های خارجی استفاده کرده اید؟ اگر استفاده نکرده اید، حتما یک لینک خروجی به محتوای خود اضافه کنید.
به نظر شما چه یواست سئو اصرار دارد که از لینک های خروجی در محتوای خود استفاده کنید؟ بهتر نیست لینک های که می دهید از داخل سایت خودتان باشد؟ نه همیشه!
اگر شما هم برای لینک های خارجی از یواست سئو چراغ قرمز یا نارنجی گرفته اید، به خواندن این مقاله از برند ایده ادامه دهید.
لینک خروجی چیست؟
انواع مختلفی از لینک ها وجود دارد. رایج ترین این لینک ها عبارتند از:
لینک های داخلی; که از یک صفحه وب سایت شما به یک صفحه دیگر در وب سایت خودتان لینک می دهید. این لینک ها می توانند سایت شما را برای موتورهای جستجو بهینه کنند. ابزارهایی برای لینک داخلی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.
و در کنار آن دو نوع لینک خارجی وجود دارد:
لینک هایی که از سایر وب سایت ها به شما وب سایت شما می آید. که به آنها به اصطلاح “inbound links” یا “backlinks” گفته می شود.
و لینک هایی که از وب سایت شما به سایر وب سایت ها داده می شود. که به آن ها “لینک های خارجی” یا “Outbound links” گفته می شود.
بیشتر بخوانید: با تمام جزئیات سئو و بهینه سازی آشنا شوید.
یواست سئو لینک های خارجی را چگونه بررسی می کند؟
این افزونه تعداد پیوندهای خروجی را که به برگه یا نوشته خود اضافه کرده اید را محاسبه می کند. حتی پیوندهای خارجی nofollowed و follow را می شمارد.
لینکهای نوفالو (nofollowed)
لینکهای نوفالو به موتورهای جستجو اجازه رهگیری لینک را نمیدهند. به این معنی که اگر در یک وبسایت، پیوندی به عنوان نوفالو در نظر گرفته شود، ربات های Crawler موتورهای جستجو آن لینک را دنبال نمی کنند و وارد آن لینک نمی شوند و تنها انسانها میتوانند آن را دنبال کنند و روی آن کلیک کنند.
لینک های فالو (follow)
در مقابل، لینکهای فالو، این اجازه را به گوگل و سایر موتورهای جستجو میدهند که از طریق وب سایت شما، آنها را رهگیری کنند و در واقع با این کار، شما به آن وب سایت بک لینک میدهید.
یواست سئو ترجیح می دهد که در محتوای شما لینک های فالو را ببیند! پس برای گرفتن چراغ سبز، باید حداقل یک لینک فالو در برگه یا محتوای خود داشته باشید. اگر فقط لینک ها نوفالو را استفاده کنید، چراغ شما نارنجی خواهد شد.
به منابع خود لینک دهید!
اگر از آنالیز لینک های خارجی چراغ قرمز یا نارنجی گرفته اید، می توانید فقط با اضافه کردن لینک یکی از منابع مقاله خود، چراغ آن را سبز کنید. یا اگر در مورد مقاله خود با کسی مشاوره کرده اید و سوال پرسیده اید، به آن ها لینک دهید. چون آن ها شایسته این هستند! مطمئنا شما هم دوست دارید دیگران این کار را برای شما انجام دهند.
ناگفته نماند، شما باید لینک هایی را انتخاب کنید که به درد مخاطبانتان بخورد! اگر فکر می کنید مخاطبانتان دوست دارند در مورد موضوعی بیشتر بدانند و شما نمی خواهید آن موضوع را بیشتر در سایت خود کار کنید، می توانید با اضافه کردن یک لینک خارجی مفید به آن ها کمک کنید.
اگر همه ما یاد بگیریم که به سایت های خوب و مفید لینک دهیم، در موتور جستجو بالاتر می روند و این به نفع همه است.
چرا یواست سئو از ما می خواهد که لینک های خروجی را به محتوای خود اضافه کنیم؟
ما احساس می کنیم که هر محتوایی باید حداقل یک لینک خارجی داشته باشد. زیرا هدف ما “سئو برای همه” است. به نظر ما هر کسی باید شرایط یکسانی در فضای وب داشته باشد. با درخواست از شما برای اضافه کردن لینک های خارجی، از شما می خواهیم وب سایت خود را به وب سایت دیگر متصل کنید. و آن وب سایت را به وب سایت های دیگر. با این کار می توانیم محتواهای مفید را بهم متصل کرده و گسترش دهیم. ما به گوگل کمک می کنیم تا سایت های مرتبط را شناسایی کند.
در اینصورت سایت هایی که محتوای منحصر به فرد و مفیدی دارند، بیشتر دیده خواهند شد. ما هم می خواهیم به کمک شما سایت های جالب در رتبه بندی گوگل، رتبه بیشتری بگیرند.
پس… آیا لینک های خروجی برای SEO مهم هستند؟
لینک های خروجی قطعاً برای سئو مهم هستند. نه فقط برای سئو سایت شما، بلکه برای سئو عمومی! لینک های خارجی به همکاران و مشریان شما بسیار کمک می کند. بنابراین یواست سئو بررسی این موضوع را بسیار به جا و مفید می داند.
نظر شما چیست؟ به نظر شما بررسی لینک های خارجی توسط یواست سئو کار جالبی است؟ شما از لینک های خارجی در محتوای خود استفاده می کنید؟ اگر چیزهای بیشتری در مورد این موضوع می دانید با ما در میان بگذارید. منتظر نظرها پیشنهادها و انتقادت شما در دیدگاه ها هستیم.