بهینه سازی پست ها و صفحات شما از طریق عبارت کلیدی در تولید محتوای متنی بسیار مهم است. این موضوع باعث می شود کاربران راحت تر بتوانند محتوای شما را پیدا کنند و به آن دسترسی داشته باشند. در این مقاله از برند ایده، ما به طول عبارت های کلیدی خواهیم پرداخت. به نظر شما چرا طول عبارت کلیدی برای سئو مهم است؟ عبارت های کلیدی خود را چگونه بنویسیم که از نظر گوگل و سئو قابل قبول باشد؟
اگر می خواهید از یواست سئو برای طول عبارت کلیدی محتوای خود چراغ سبز دریافت کنید، با ما همراه باشید.
عبارت کلیدی کانونی یعنی چی؟
عبارت کلیدی اصلی به عبارتی گفته می شود که شما با استفاده از آن می خواهید محتوایی را که در سایت خود تولید کرده اید، از طریق جستجو کاربران در موتورهای جستجو نمایش داده شود و بازدید سایت شما را بالا ببرد. عبارت کلیدی می تواند تنها یک کلمه باشد ولی معمولا برای راحت تر و سریع تر رتبه گرفتن سایت به صورت عبارت کلیدی انتخاب می شود.
برای مثال اگر می خواهید با عبارت کلیدی “طراحی سایت” رتبه بگیرید، باید این عبارت را به عنوان عبارت کلیدی در نظر بکیرید و برای آن تولید محتوا کنید و بر اساس آن محتوای خود را سئو کنید. مثلا مقاله ای در مورد “روش های طراحی سایت” بنویسید. سعی کنید در مورد عبارتی که می خواهید رتبه بگیرید، محتواهای زیاد و مفیدی تولید کنید تا بتوانید از طریق آن سایت خود را بالا بکشید.
اگر دوست دارید بیشتر در مورد عبارت کلیدی کانونی بدانید بخوانید: چگونه کلمه کلیدی کانونی مناسب را انتخاب کنیم؟
چرا طول عبارت کلیدی برای سئو مهم است؟
مطمئنا سایت های بسیاری هستن که در زمینه فعالیت شما کار می کنند و چندین سال تجربه دارند و از طریق کاربران شناخته شده اند. در این صورت شما نمی توانید با این سایت ها رقابت کنید. در نتیجه توسط کاربران دیده نخواهید شد. چاره چیست؟
برای اینکه موتورهای جستجو بتوانند شما را پیدا کرده و ایندکس کنند روش های دیگری را باید امتحان کنید. مثلا طول کلمات کلیدی خود را بلند تر کنید. این عبارات ترافیک جستجو کمتری دارند، اما معمولا میزان تبدیل در آنها بسیار بیشتر است. برای مثال، بسیاری از کاربران احتمالا عبارت “میان وعده” را جستجو می کنند. و افراد کمتری عبارت کلیدی دم بلند همچون “میان وعده های سالم برای کودکان” را جستجو می کنند.
به همین دلیل است که طول عبارت کلیدی بسیار اهمیت دارد. استفاده از عبارات کلیدی طولانی تر بهینه سازی پست ها را برای شما دشوار می کند. از آنجا که شما مجبورید تعداد زیادی کلمه نزدیک به یکدیگر را استفاده کنید، بنابراین میزان خوانایی متن شما کاهش پیدا می کند.
ارزیابی طول عبارت کلیدی در Yoast SEO
Yoast SEO Premium می تواند به شما کمک کند تا طول عبارت کلیدی مناسب را پیدا کنید. ارزیابی طول عبارت کلیدی در یواست سئو به بررسی این موضوع می پردازد که آیا عبارت کلیدی در متن حضور دارد و طول آن چقدر است. اما چه زمانی بلند بودن این عبارت مشکل ساز می شود؟
Yoast SEO از گوگل تقلید می کند
موتور جستجو گوگل می تواند کلمات را به صورت جداگانه در عبارات جستجوی طولانی تر تشخیص دهد. حتی اگر کلمات دقیقا به ترتیب نباشند. گوگل در واقع کلمات موجود در عبارت کلیدی را برجسته سازی می کند، حتی اگر این کلمات به ترتیب نباشند. یواست سئو نیز سعی دارد رفتار گوگل را تقلید کند. به این ترتیب که عبارت کلیدی شما را قطعه قطعه می کند و سپس از این کلمات در ارزیابی های مختلف سئو استفاده می کند.
برای مثال، یواست سئو چگالی عبارت کلیدی را بررسی می کند تا بفهمد این عبارت در متن چندبار تکرار شده است. در این بررسی هدف مطابقت دقیق عبارت کلیدی نیست، چرا که اگر شما محتوا را به طور طبیعی نوشته باشید، احتمالا ترتیب کلمات را در جملات خود تغییر می دهید.
استفاده از یک کلمه کلیدی کوتاه می تواند باعث بهینه شدن راحت تر محتوای شما شود. اما از طرفی رقابت بر سر این کلمات بسیار شدید است.
با چگالی کلمات کلیدی بیشتر آشنا شوید:
طول کلمات کلیدی تا چه حد می تواند طولانی باشد؟
طولانی بودن بیش از حد عبارت کلیدی هم درست نیست. اگر عبارت کلیدی خیلی طولانی باشد، چراغ یواست سئو نارنجی خواهد شد. چون طولانی بودن عبارت کلیدی می تواند خوانایی محتوای شما را به خطر بیاندازد. تصور کنید که یک عبارت خیلی طولانی را به طور مداوم در متن استفاده کنید. این موضوع احتمالا منجر به تولید یک متن عجیب و غیر طبیعی می شود.
یواست سئو عبارت کلیدی شما را اینگونه بررسی می کند که آیا می توان کلمات مرتبط را از عبارت جداسازی کرد یا نه؟! اگر این کار شدنی باشد، می توان گفت که تعداد کلمات مجاز 4 کلمه می باشد. اما در صورتی که نتوانیم کلمات مرتبط را جداسازی کنیم این مرز به تعداد 6 کلمه می رسد. اگر کلمه کلیدی شما بیش از این تعداد باشد، در ارزیابی سئوی محتوا خود چراغ نارنجی یا قرمز دریافت خواهید کرد!
کلمات اضافی را چگونه حذف کنیم؟
عبارت های کلید شما باید به معنادارترین شکل ممکن محدود شود. اگر می خواهید کلمات بیشتری در محتوای خود بگنجانید، می توانید از عبارت های کلیدی فرعی استفاده کنید. با استفاده از یواست سئو می تواند کلمات کلیدی فرعی و مترادف بیشتری را به محتوای خود اضافه کنید و از کافی بودن تعداد تکرار آن ها مطمئن شوید.
به عنوان مثال اگر می خواهید محتوای خود را برای عبارت کلیدی “راهنمای طراحی سایت ساده و آسان” بهینه سازی کنید، بهتر است “راهنمای طراحی سایت” را عبارت کلیدی اصلی قرار داده و “راهنمای طراحی سایت آسان” را به عنوان عبارت کلیدی فرعی در نظر بگیرید. اگر پست های خود را به این روش بهینه کنید، اطمینان حاصل خواهید کرد که محتواهای شما حول عبارت کلیدی دم بلندی که انتخاب نمودید بهینه می شوند.
نتیجه گیری
اگر می خواهید رتبه بگیرید و مطالب سایتتان برای کاربران نمایش داده شود، به هشدارهای یواست سئو توجه کنید. با رفع کردن هر چراغ قرمز قدمی برای افزایش رتبه سیات خود بر می دارید. کلمات و عبارت کلیدی تاثیری بسیاری در رتبه بندی محتوا شما دارند. پس عاقلانه از آن ها استفاده کنید. نداشتن کلید واژه و یا طولانی بودن آن می تواند به ضرر محتواهای شما باشد.