توضیحات متا در یواست سئو

Yoast SEO چگونه در نوشتن توضیحات متا کمک می کند؟

اگر از وردپرس استفاده می کنید، افزونه Yoast SEO یکی از مهم ترین افزونه هایی است که باید در قسمت افزونه های خود داشته باشید. با یواست سئو اضافه کردن توضیحات متا به صفحات خود بسیار راحت تر خواهد بود.

در مرحله اول، می توانید توضیحات متا صفحات خود را در گوگل مشاهده کنید و در صورت نیاز با توجه به سلیقه خود آن را تغییر دهید. یواست سئو در تحلیل سئو نیز به شما بازخورد می دهد.

این افزونه دو چیز را بررسی می کند، طول توضیحات متا و اینکه آیا از کلمات کلیدی خود استفاده کرده اید یا خیر. بنابراین در این مقاله از برند ایده می خواهیم ببینیم که کاربرد یواست سئو در نوشتن توضیحات متا چیست و چگونه به ما کمک می کند.

اگر مقاله “چگونه توضیحات متا مناسب برای سئو بنویسیم؟” را مطالعه نکرده اید،

توصیه می کنم اول آن مقاله را مطالعه کرده و بعد به این مقاله برگردید. 

کلید واژه در ارزیابی توضیحات متا چه نقشی دارد؟

هنگام نوشتن توضیحات متا بهتر است تمرکز اصلی شما روی کلمه کلیدی کانونی باشد. چون هدف اصلی ما این است که وقتی مخاطب کلمه کلیدی مورد نظر ما را سرچ می کند محتوای ما برای او نمایش داده شود. پس باید کلمه کلیدی را تا جایی که می توانیم در بخش های مختلف استفاده کنیم.

از طرف دیگر در صورتی که کاربر هنگام خواندن توضیحات متا کلمه کلیدی را که سرچ کرده است را ببیند، احتمال اینکه روی لینک سایت ما کلیک کند، بیشتر می شود.

وقتی از کلید واژه خود در توضیحات متا استفاده می کنید، گوگل احتمالاً  آن را برجسته خواهد کرد. این امر باعث می شود افراد راحت تر بتوانند به نتیجه مطلوب خود برسند.

کلمه کلیدی در متا

نقش یواست سئو در نوشتن توضیحات متا چیست؟

Yoast SEO بررسی می کند که چند مرتبه از کلمات کلیدی خود را در متن توضیحات متا استفاده می کنید. علاوه بر این، اگر از Yoast SEO Premium استفاده کنید، این قابلیت را خواهید داشت تا مترادف های وارد شده را نیز در نظر بگیرد و اگر بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کنید، افزونه به شما توصیه می کند تا استفاده از کلید واژه خود را محدود کنید.

چگونه چراغ سبز را برای کلمه کلیدی در توضیحات متا بگیریم؟

اگر اصلا از کلمه کلیدی در توضیحات متا خود استفاده نکنید، چراغ قرمز را از یواست سئو می گیرید. پس حتما مطمئن شوید که یکبار از آن استفاده کرده اید. ولی توضیحات متا خود را با کلمه کلیدی پر نکنید، چون زیاده روی هم باعث می شود که چراغ یواست سئو قرمز شود.

مطمئن شوید که همه کلمات موجود در عبارت کلیدی را در توضیحات متا استفاده کرده اید. در غیر اینصورت چراغ قرمز یواست را همچنان خواهید دید. موتورهای جستجو در این روزها بسیار پیشرفت کرده اند و شاید بتوانند متوجه منظور شما شوند. اما به دلیل اینکه بیشتر محتواهای ما به زبان فارسی است، بهتر از کاملا به آن ها بفهمانید که در این محتوا در مورد چه چیزی صحبت می کنید.

در Yoast SEO Premium می توانید مترادف ها و کلمات مرتبط با عبارت کلیدی خود را هم وارد کنید. در این صورت موتورهای جستجو هنگام آنالیز آن ها را هم در نظر می گیرند. اگر توضیحات متا شما، شامل عبارت کلیدی و مترادف های آن باشد، آن را استفاده دوبار از کلمه کلیدی محاسبه خواهد کرد.

حتما از این روش استفاده کنید. چند کلمه برجسته و بولد شده بیشتر از یک کلمه تاثیر خواهد گذاشت.

طول توضیحات متا باید چقدر باشد؟

افزونه یواست سئو این کار را در نحوه نوشتن توضیحات متا راحت کرده است. این ابزار کوتاه بودن طول توضیحات متای شما (کمتر از 120 کاراکتر) یا طولانی بودن (بیش از 156 کاراکتر) را نشان می دهد. وقتی توضیحات متا از طول مناسب برخوردار باشد، یک چراغ سبز دریافت خواهید کرد. اگر خیلی طولانی یا خیلی کوتاه باشد، یک چراغ نارنجی دریافت می کنید. (اگر محتوای خود را به عنوان محتوا اصلی انتخاب کرده باشید، چراغ قرمز نشان خواهد داد)

طول توضیحات متا باید چقدر باشد؟

چگونه توضیحات متا مختصر بنویسیم؟

توضیحات متا خوب کاربران را متقاعد می کند که صفحه شما بهترین نتیجه را به درخواست آنها ارائه می دهد. اما، برای اینکه بدانید بهترین توضیحات متا کدام است باید بدانید کاربران دنبال چه چیزی هستند. هدف جستجوی آنها چیست؟ آیا آنها به دنبال پاسخ به یک سوال هستند؟ اگر چنین است سعی کنید کامل ترین جواب را به آنها بدهید. آیا آنها به دنبال یک محصول هستند؟ بنویسید که چه چیزی باعث می شود کالای شما از آن متمایز شود و چرا آنها می توانند آن را در فروشگاه شما به بهترین شکل دریافت کنند؟ مختصر و قانع کننده بنویسید!

در بخش پیش نمایش گوگل، می توانید یک پیش نمایش از توضیحات متا خود در زمان قرار گرفتن در گوگل ببینید. برای نوشتن توضیحات متا باید روی دکمه “ویرایش اسنیپت” کلیک کنید. در اینصورت ویرایشگر اسنیپت برای شما باز خواهد شد. در این باکس فیلدهای عنوان سئو، نامک و توضیحات متا وجود دارد که باید پر کنید.

چگونه توضیحات متا مختصر بنویسیم؟

وقتی شروع به تایپ کردن در فیلد توضیحات متا می کنید، پیش نمایشی از آن در بالای ویرایشگر اسنیپت بلافاصله برای شما نشان داده می شود. در زیر هر کدام از فیلدها، نواری وجود دارد. وقتی شروع به تایپ کردن می کنید، نارنجی است و وقتی اطلاعات کافی اضافه کنید، سبز می شود. اگر متن شما طولانی باشد، دوباره نارنجی می شود.

پس، از توصیه هایی که در این مقاله به شما کردیم استفاده کنید و شروع به نوشتن توضیحات متا کوتاه و شیرین، جذاب کنید!

اگر برای صفحات زیادی به توضیحات متا نیاز داشته باشیم چی؟

احساس می کنید که باید برای تمام صفحات خود توضیحات متا را تغییر دهید؟ ولی زمان کافی برای انجام این کار ندارید؟ جواب شما پیش ماست!

اگر وقت ندارید برای هر صفحه توضیحات متا ایجاد کنید، سعی کنید محتوای مهم خود را در اولویت قرار دهید; حداقل یک توضیحات متا برای URL های مهم مانند صفحه اصلی و صفحات محبوب ایجاد کنید.

می توانید با Google Search Console بررسی کنید که کدام یک از صفحات بالاترین رتبه را دارد. به راحتی محتواهای محبوب خود را از آن پیدا کنید. و حتماً از این به بعد توضیحات متا را به مطالب جدید خود اضافه کنید.

امیدوارم با استفاده از این مقاله بهترین توضیحات متا را برای صفحات سایت خود بنویسید و ترافیک بسیاری را جذب کنید. اگر نکته دیگری در مورد نحوه نوشتن یواست سئو می دانید در قسمت نظرات با ما و کاربران دیگر در میان بگذارید.

منتظر نظرات، پیشنهاد ها و انتقادات شما هستیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا