سئو کلاه خاکستری

12 تکنیک سئو که با استفاده از آن جریمه نخواهید شد!

یک قسمت دیگر از سئو، سئو کلاه خاکستری است که تکنیک های خاص خود را دارد. در مقاله های قبلی گفتیم، تکنیک هایی که از نظر گوگل قانونی هستند در دسته سئو کلاه سفید و آن هایی که غیرقانونی می باشند در دسته سئو کلاه سیاه قرار می گیرند.

اما سئو کلاه خاکستری چیست؟ در ادامه این مقاله از برندایده در خصوص این روش از سئو و بهینه سازی تکنیک های آن صحبت خواهیم کرد.

سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری بین سئو کلاه سیاه و کلاه سفید قرار دارد و شاید هنوز خیلی تکلیف این روش از سئو معلوم نیست. سئو کلاه خاکستری یعنی استفاده از روش هایی که از نظر فنی برای بهبود رتبه بندی قانونی هستند اما از نظر اخلاقی مشکوک هستند و احتمالا روزی به سئو کلاه سیاه تبدیل شوند.

در واقع این روش ها لب مرز هستند. ممکن است امروز قانونی باشند و به شما کمک کنند ولی مدتی دیگر به خاطر استفاده از آن ها و تغییر قانون، جریمه شوید!

تفاوت سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری چیست؟

اگر شما از سئو کلاه سیاه استفاده کنید خیلی سریع شناسایی می شوید. اما استفاده از سئو کلاه خاکستری به این راحتی ها شناسایی نمی شود. برای مثال گاهی گوگل به سختی متوجه می شود که آیا شما برای لینک های خاص پولی پرداخت کرده اید یا خیر.

سئو کلاه خاکستری خلاقیت بیشتری نسبت به سئو کلاه سیاه دارد. علت این که سئو کلاه خاکستری کمتر شناخته شده است، به این خاطر است که وقتی موتورهای جستجو متوجه استفاده افراد از این تکنیک ها می شوند، اقدام های مناسب را انجام می دهند تا از این تکنیک ها جلوگیری کنند و در نتیجه این تکنیک ها به سئو کلاه سیاه تبدیل می شوند.

تفاوت سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری

19 تکنیک سئو کلاه خاکستری

ما یک لیست از تکنیک های سئو کلاه خاکستری را در این قسمت به شما معرفی می کنیم که از نظر قانونی درست هستند اما نمی توان آن ها را به عنوان سئو کلاه سفید در نظر گرفت:

1.  تصرف سئو

در دنیای وب برخی از وب سایت ها هستند که دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند و هیچ کاربردی برای صاحبانشان ندارند. این وب سایت ها به دلیل عمر زیادی که دارند می توانند اعتبار خوبی برای محتوا و وب سایت شما ایجاد کنند. در این حالت می توانیم دامنه های منقضی شده که مرتبط با کلمات کلیدی ما هستند را خریداری کرده و سپس صفحات محتوا را با بک لینک های مناسب به این سایت اضافه کنیم.

باید مطمئن شویم که محتوای جدید کیفیت خوبی داشته و خیلی نسبت به محتوای قبلی وب سایت، متفاوت نباشد و از کلمات کلیدی مرتبط در محتوای جدید استفاده کرده و سئو روی آن اجرا کنیم تا این سایت بتواند رتبه بندی شود.

2. ساخت شبکه های اجتماعی جعلی

البته این کار غیر اخلاقی است! می توانید در کنار شبکه های اجتماعی شخصی خود چند حساب جعلی در شبکه های اجتماعی ایجاد می کنید و سپس تحت این عنوان و فعالیت در آن ها، اقدام به گرفتن بک لینک از طریق شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، لینکدین و غیره می کنید.

ساخت شبکه های اجتماعی جعلی

3. طراحی مجدد وب سایت

همیشه بر طراحی مجدد سایت تاکید می شود. متخصصان سئو بیان می کنند که لازم است بعد از چند سال سایت خود را طراحی مجدد کنید. با طراحی مجدد، چون کدها و دستورات تغییر می کند، گوگل آن را به عنوان محتوای تازه می شناسد و برای همین ارزش جدیدی برای آن قائل می شود. البته این کار نکات خیلی ریزی دارد که کار هر کسی نیست ولی خب به هرحال یک تکنیک سئو کلاه خاکستری است.

4. ایجاد کامنت

کامنت گذاشتن در سایت های دیگر و حتی سایت خودمان و بک لینک دادن به صفحه های مختلف سایت تاثیر بسیاری خواهد داشت. اگر به درستی استفاده شود، می تواند موثر واقع شود و می توان گفت یک تکنیک سئو کلاه خاکستری فوق العاده است، ولی ممکن است بعدا گوگل لینک هایی را که شما در بخش کامنت قرار می دهید را جریمه کند، مخصوصا اینکه صاحب آن کامنت ها را اسپم اعلام کند.

5. استفاده از دکمه های اشتراک گذاری

شما باید دکمه های اشتراک گذاری موضوعات Google+ و Facebook و سایت های مشابه با آن ها را به سایت خودتان اضافه کنید. سپس خودتان چند بار بر روی آن کلیک کنید.

6. انتشار خبرها و اتفاقات به روز

اگر بتوانید اخبار به روز منتشر کنید محتوای شما بیشتر جستجو شده و سایتتان از نظر سئو بالا می آید حتی می توانید بک لینک و یا انتشار در شبکه های اجتماعی به دست بیاورید. از این روش ممکن است ترافیک بسیار زیادی به دست بیاورید.

7. لینک های خیریه

می توانید چند خیریه کوچک را انتخاب کرده، مبلغ کمی را به آن ها پرداخت کرده و یک مقاله در رابطه با کار آن ها بنویسید و یک لینک هم به صفحه پرداخت برای این خیریه ها بدهید و سپس از خیریه ها هم بخوانید که بک لینک به شما بدهند. این کار درست مانند لینک های پولی است اما خب گوگل این روش را جریمه نمی کند.

8. دستکاری کلمات کلیدی

وقتی شما دو کلمه کلیدی غیر مرتبط را با هم به صورت یک مجموعه ارائه می دهید تا روبات ها فکر کنند که این دو کلمه کلیدی به هم مرتبط هستند و یا هم معنی هستند، این تکنیک اجرا می شود. این کار یک تکنیک پیشرفته است و برای تحقق این تکنیک بر روی کلمات کلیدی با رقابت بالا، کار بسیار دشواری است.

9. پرداخت پول برای نظر

افراد زیادی وجود دارند که حاضرند به ازای مبلغی پول در سایت نظر بدهند. وقتی که به این افراد پول بدهید حاضرند در هر زمینه ای نظر بدهند و این کار گویا کاملا قانونی است!

10. حراجی یا رایگان!!!

هر کسی دوست دارد که چیزی را رایگان دریافت کند، پس چرا از کدهای تخفیف در رابطه با محصولات یا سرویس های سایت استفاده نکنیم؟ می توانید از سایت های کد تخفیف آنلاین (مانند کدهای تخفیف گوگل) استفاده کنید و یک ویژگی تخفیف روز را به سایت خودتان اضافه کنید. از نظر فنی این کار محتوای تکراری یا سرقت ادبی در نظر گرفته نمی شود. اگر شما این ویژگی را در توییتر و فیسبوک قرار دهید، قطعا ترافیک زیادی جذب می کنید.

حراجی یا رایگان!!!

11. تغییر جایگاه محتوا

بیشتر افراد چند جمله اول در صفحه را مطالعه می کنند و بعد ممکن است که علاقه شان را از دست بدهند. از این رو، اگر شما دکمه فراخوان عمل (call to action) را بالای صفحه قرار دهید قطعا موثر خواهد بود. از طرف دیگر، محتوایی که بیشتر طرح کلمات کلیدی را داشته باشد برای موتور های جستجو قابل قبول تر است اما کمتر می تواند توجه افراد را جلب کند.

در نتیجه باید محتوای خودتان را به قسمت دیگری از صفحه منتقل کنید تا محتوایی که بیشتر با سئو سازگار هستند اما نرخ تبدیل کمتری دارند، بالای کد ها اما در پایین صفحه قرار داشته باشند. این کار با ابزار مختلف مانند CSS شناور، تعیین جایگاه قطعی CSS ، jQuery append یا روش های مختلف دیگر انجام می شود. همچنین شما می توانید انیمیشن های jQuery ایجاد کنید تا جایگاه محتوا تغییر کند یا بتوانید محتوای جدید اضافه کنید. البته تمام این کار ها فعلا مجاز است.

12. تغییر محتوا

در واقع در این کار محتوا را از وب سایت های دیگر کپی می کنید اما باید کلمات و نحوه دستور زبانی آن را تغییر دهید تا موتور جستجو به صورت خودکار نتواند سرقت متنی را شناسایی کند. یک روش دیگر هم دریافت محتوا از چند صفحه است، چون مثلا می توانیم این طور در نظر بگیریم که کپی کردن از یک صفحه سرقت ادبی محسوب می شود اما کپی کردن از چند صفحه و
ترکیب آن ها نوعی تالیف و تحقیق است!

مثلا شما می توانید یک مقاله بنویسید با نام “x عدد تکنیک سئو” سپس از تکنیک های سئو مختلف مطرح شده در سایت های مختلف استفاده کنید و آن را به نام خودتان تالیف کنید. اگر هم بتوانید چند ایده خاص به این مقاله اضافه کنید که دیگر کامل مقاله از آن شما خواهد بود.

در آخر

برای داشتن تعادل، باید به این نکته اشاره کنیم که ایده سئو کلاه خاکستری، ایده ای است که ستیز و چالش های زیادی در رابطه با آن وجود دارد. بعضی از افراد بر این باور هستند که سئو کلاه خاکستری، همان سئو کلاه سیاه است اما هنوز شناسایی نشده است و بعضی هم معتقد هستند که اصلا سئو کلاه خاکستری وجود ندارد، بلکه افرادی که از این روش ها استفاده می کنند همان تکنیک های کلاه سیاه را استفاده می کنند اما فعلا توانسته اند قسر در بروند!

نظر شما چیست؟ به نظر شما روش هایی که به عنوان تکنیک های سئو کلاه خاکستری معرفی شده اند غیر قانونی هستند؟ شما چه روش هایی را می شناسید که می توانند سئو کلاه خاکستری باشد؟

خوشحال می شویم اگر تجربیات و دانش خود را در اختیار ما قرار دهید تا مقاله کامل تری داشته باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید