تکنیک نوشتن عنوان سئو عالی در یواست سئو

نوشتن عنوان سئو در یواست سئو مهارت اساسی می خواهد. چرا؟

از آنجا که عنوان اولین چیزی است که کاربر در نتایج جستجو می بیند و همچنین یکی از مهمترین عواملی است که گوگل از آن برای تعیین موضوع یک صفحه استفاده می کند، نوشتن عنوان جذاب اهمیت بسیاری یافته است.

در این مقاله از برند ایده می خواهیم بیشتر در مورد اهمیت نوشتن عنوان سئو در یواست سئو توضیح دهیم. همراه ما باشید. 

اگر هنوز با یواست سئو آشنا نیستید: سریع و آسان استفاده از Yoast SEO را یاد بگیرید

عنوان سئو SEO Title چیست؟

شاید تا به حال چندین بار در گوگل موضوعی را سرچ کرده و با سایت های پیشنهاد شده از طرف گوگل روبرو شده باشید. معمولا در هنگام نمایش این سایت ها، گوگل سه عبارت را به کاربر نشان می دهد. این سه عبارت شامل URL، عنوان و خلاصه مطلب می باشند. هر سه گزینه دارای اهمیت بسیار زیادی می باشند. زیرا این سه گزینه از هر مطلب به عنوان یک ویترین از کل مقاله در اختیار کاربر قرار داده می شود.

اسنیپت صفحه اصلی برند ایده

بنابراین، اولین چیزی که کاربران، حتی قبل از ورود افراد به سایت شما، می بینند، عنوان سئو است. عنوان سئو را با عنوان اصلی اشتباه نگیرید. عنوان اصلی آن چیزی است که کاربران بعد از کلیک روی عنوان سئو و ورود به صفحه آن لینک مشاهده می کنند.

مطالعه بیشتر: آموزش نوشتن عنوان جذاب و تبلیغاتی (+ 9 معیار مهم)

چرا یواست سئو به عنوان سئو اهمیت می دهد؟

هدف از عنوان سئو این است که افراد روی آن کلیک کنند و به وب سایت شما وارد شوند و پست شما را بخوانند یا محصول شما را بخرند. اگر عنوان شما به اندازه کافی جذاب نباشد، مردم آن را نادیده می گیرند و به نتایج دیگر می روند. بنابراین، دو هدف وجود دارد که یک عنوان سئو عالی باید به آنها برسد;

  • باید در رتبه بندی کلمه کلیدی محتوا به شما کمک کند.
  • باید کاربر را جذب کند تا روی لینک کلیک کند.

گوگل چه استفاده ای از عنوان سئو می کند؟

گوگل برای اینکه ارتباط محتوای شما با یک کلمه کلیدی خاص را بررسی کنند، از نرخ کلیک (CTR) روی سایت شما استفاده می کند. اگر محتوای شما رتبه خوبی بگیرد ولی روی نتایج جستجو شما کاربری کلیک نکنند، با گذشت زمان رتبه شما افت خواهد کرد. برعکس این هم می تواند اتفاق بیافتد.

در ابتدا ممکن است در نتایج جستجو در موقعیت پایین تری قرار داشته باشید. اما، اگر عنوان شما باعث شود افراد روی آن کلیک کنند، گوگل متوجه خواهد شد. در نتیجه، با گذشت زمان، ممکن است رتبه بندی شما بهتر شود.

بنابراین، در طولانی مدت، نوشتن عنوان سئو در یواست سئو  تأثیر مستقیمی در رتبه بندی شما خواهد داشت.

یواست سئو چه کمکی در ساخت عنوان سئو می کند؟

حالا که از اهمیت عنوان سئو مطلع شدید، بهتر است بدانید که یواست سئو می تواند به شما در ساخت آنها کمک کند. در تجزیه و تحلیل سئو، افزونه یواست سئو  دو جنبه مهم عنوان سئو عالی را بررسی می کند;

  • طول عنوان سئو شما
  • و اینکه آیا از کلمه کلیدی خود در آن استفاده کرداید یا نه!
یواست سئو چگونه طول عنوان سئو را بررسی می کند؟

این تحلیل و بررسی سئو را در  متا باکس yoast seo peremium > تب سئو > آنالیز سئو می توانید بیابید. اگر عنوان سئو ننوشته باشید، یواست سئو به شما یادآوری می کند و طول عنوان شما را بررسی می کند. اگر خیلی طولانی یا خیلی کوتاه باشد، اخطار می دهد. اگر عنوان سئو عالی با طول بهینه داشته باشید، یواست سئو یک چراغ سبز به شما می دهد.

عنوان سئو آنالیز سئو

نحوه بهینه نوشتن عنوان سئو در یواست سئو

اگر عنوان سئو شما طول مناسب نداشته باشد، امکان دارد در نتایج جستجو کامل نمایش داده نشود. به همین دلیل باید حتما به طول آن دقت کنید. در قسمت پیشنمایش گوگل یواست سئو می توانید پیشنمایشی از عنوان سئو خود در نتایج جستجو را ببینید. این قسمت از نسخه موبایل و دستکتاپ پیشنمایشی به شما نشان می دهد. 

این یک نمونه از پیشنمایش دستکتاپ است;

پیش نمایش دسکتاپ

این هم پیشنمایش نسخه موبایل برای همان لینک;

پیش نمایش موبایل

با استفاده از دکمه “ویرایش اسنیپت” می توانید طول مناسب برای عنوان سئو خود را انتخاب کنید تا عنوان سئو عالی بسازید.

یواست سئو کلمه کلیدی در عنوان سئو را چگونه بررسی می کند؟

این آنالیز هم در متا باکس yoast seo peremium > تب سئو > آنالیز سئو می توانید بیابید. یواست سئو بررسی می کند که شما از کلمه کلیدی در عنوان سئو خود استفاده کرده اید یا نه!

برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید بهتر است از کلمه کلیدی در اول عنوان سئو استفاده کنید. از آنجا که گوگل از عنوان برای پی بردن به موضوع صفحه شما استفاده می کند، نداشتن کلمه کلیدی کانونی در عنوان ممکن است به رتبه بندی شما آسیب برساند.

علاوه بر این کاربرها، بیشتر بر روی عنوانی که کاملا با خواستشان مطابقت داشته باشد کلیک می کنند.

کلمه کلیدی در عنوان سئو

نحوه استفاده از عبارت کلیدی در عنوان سئو

اگر از کلمه کلیدی با رقابت بالا استفاده کنید، اکثر سایت ها در عنوان سئو خود از کلمه کلیدی استفاده می کنند. اگر می خواهید از آن ها متمایز باشید و بین آن ها هم کاربر جذب کنید، باید از عبارت های کلیدی استفاده کنید. مثلا اگر بتوانید در اول عنوان خود از کلمه هایی مانند آسان، راحت، ساده، بهتر و یا اعداد استفاده کنید و یا از کلمه کلیدی خود را در جمله ای جذاب استفاده کنید، می توانید مخاطب جذب کنید.

اگر استفاده از عبارت کلیدی در اول عنوان سئو عجیب به نظر می رسد و یا باعث طولانی شدن آن می شود، تا می توانید عنوان خود را تغییر دهید تا به ایده آل ترین حالت ممکن برسید.

آیا لازم است نام برند خود را به عنوان سئو اضافه کنید؟

در تمام صفحات خود نام برند خود را در عنوان سئو قرار دهید. اینکه مشخص کنید محتوایی که درج کرده اید برای کدام سایت است برند شما شناخته تر می شود. چطوری؟؟؟ اگر کاربری در مورد موضوع خاصی چندبار در گوگل جستجو کند و هربار در کنار عنوان سئو نام برند شما را ببیند کلیک هم نکند نام برند شما در ذهن او باقی خواهد ماند. مطمئنا برای شما هم پیش آمده است که با یک سایت در نتایج گوگل آشنا شده اید و به طور مکرر از آن استفاده کرده اید.

پس اگر می خواهید در ذهن کاربران بمانید از نام برند خود در عنوان سئو استفاده کنید. البته اگر شما هم تایپ نکنید، گوگل به طور پیشفرض نام سایت شما را قرار می دهد. چون از نظر گوگل هم نام برند شما اهمیت بسیاری دارد. ولی اگر خودتان نام خودتان را انتخاب کنید بهتر است.

اگر همچنان برند سازی نکرده اید: گام‌های مؤثر در انتخاب نام برند ایده آل

عنوان سئو برای شبکه های اجتماعی

لزوما عنوانی که برای نتایج گوگل نوشته اید نمی تواند برای شبکه ها اجتماعی هم جذاب باشد. در شبکه های اجتماعی استفاده از کلمه کلیدی در عنوان اهمیت کمتری دارد. نیازی نیست از نام برند خود در عنوان شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید. این مورد به ویژه برای فیس بوک و توییتر بیشتر صدق می کند. می توانید از نام تجاریی یا لوگو خود در تصویر پست استفاده کنید.  

اگر از یواست سئو استفاده کنید، می توانید عنوان جداگانه ای برای Facebook ، Twitter و Google داشته باشید. عنوان گوگل را در باکس مربوط به عنوان سئو و عنوان شبکه های اجتماعی را در قسمت مربوط به خودشان استفاده کنید. اگر عنوان خاصی برای توییتر وارد نکنید، توییتر به جای آن از عنوان فیسبوک استفاده می کند.

نتیجه گیری: عنوان سئو عالی برای محتوای خود بسازید!

در پایان، نکته اصلی این مقاله این بود که شما را تشویق کنیم تا بستر برای عنوان سئو محتوای خود وقت بگذارید. واقعاً ارزشش را دارد. برگردید و عنوان سئو های محتوای قبلی خود را بازنویسی کنید. تاثیرش را خواهید دید. مخصوصا اگر رتبه خوبی از گوگل گرفته باشید ولی بازدید کمی داشته باشید.

اگر اطلاعات دیگری دارید که در این مقاله لحاظ نشده است در قسمت نظرات با ما و مخاطبان برند ایده در میان بگذارید.

برای اطلاع از خدمات سئو و بهینه سازی آژانس خلاقیت برند ایده کلیک کنید