روش بازاریابی دیجیتالی برای افزایش فروش

7 روش فعالیت در دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

شاید تلاش برای تعیین بهترین راه بازاریابی آنلاین برای کسب و کار خود کار سختی باشد. در دیجیتال مارکتینگ روش های زیادی برای افزایش مخاطبان وجود دارد. اگر یاد بگیرید که چگونه از هر یک از این روش ها استفاده کنید، همیشه در دنیای آنلاین دیده خواهید شد.

بیشتر شرکت ها انواع مختلفی از روش های بازاریابی دیجیتال مانند بازاریابی ایمیل، رسانه های اجتماعی و تبلیغات ( PPC ( Pay Per Click را به عنوان بخش عمده ای از استراتژی کلی بازاریابی خود به کار می گیرند.

در این مقاله، به 7 روش دیجیتال مارکتینگ که باعث بیشتر شناخته شدن برند شما می شود می پردازیم. بعد از خواندن این مقاله خودتان می توانید تعیین کنید که از کدام یک از این روش ها استفاده کنید تا کسب و کار موفق تری داشته باشید.

تفاوت بازاریابی سنتی با بازاریابی دیجیتال چیست؟

در بازاریابی سنتی، ارتباط فروشنده با مشتریان به صورت یک طرفه است. در بازاریابی سنتی، کمپین ها به خوبی برنامه ریزی می شوند و در زمان و مکان دقیق انجام می شوند. مثلا فروشندگان محصول خود را در تراکت ها، بنرها و یا در تلوزیون و… تبلیغ می کنند. تا مردم با دیدن این تبلیغات اگر علاقه داشتند اقدامی را انجام دهند.

در حالی که در بازاریابی دیجیتالی، ارتباط کاملا دو طرفه است. یعنی شرکت ها می توانند با مخاطبان خود صحبت کنند و به حرف های آن ها گوش دهند. در این نوع بازاریابی هم برنامه ریزی انجام می شود. ولی بازاریابی دیجیتالی انعطاف پذیر است و می توان برنامه را نسبت به زمان و مکان تغییر داد.

علاوه براین، همه تعامل ها بصورت آنلاین و عمومی است. یعنی هرکسی می تواند نظرات، انتقاد و پیشنهاد خود را بیان کند و افراد دیگر هم نظرات آنها را خواهند دید.

پس اگر به کسب و کار خود اطمینان دارید این فرصت را از دست ندهید.

 بازاریابی دیجیتالی

7 روش بازاریابی دیجیتالی برای افزایش فروش

1. بازاریابی مشارکتی

اگر وقت کافی برای تبلیغ کسب و کار خود ندارید و یا نمی خواهید کسی را فقط برای انجام این کار استخدام کنید و یا اصلا می خواهید تبلیغات اضافی در سایت های دیگر داشته باشید، می توانید از این روش استفاده کنید.

بازاریابی مشارکتی (Affiliate marketing) نوعی بازاریابی است که در آن یک کسب و کار به یک یا تعداد بیشتری شرکت که برای کسب و کار خود به تبلیغات نیاز دارند، تبلیغاتی را انجام می دهند. و به ازای هر بازدیدکننده‌ای که از طریق تلاش‌های آن شرکت‌ها به سایت آن ها آماده باشند، پورسانتی را دریافت می کنند.

به سایت‌هایی مانند Click Bank ،Commission Junction و Epic Advertising نگاهی بیندازید تا ببینید سایر افراد چه چیزهایی را به عنوان محصولات مشارکتی می‌فروشند و بفهمید که آیا بازار خوبی برای محصولات شما وجود دارد یا نه.

این روش به طور برعکس نیز عمل می کند؛ یعنی اگر قصد دارید محصولاتی را به طور آنلاین به فروش برسانید ولی چیزی برای فروش ندارید، می توانید به عنوان یک شریک برای برندهای دیگر ثبت‌نام کنید و برای هر محصولی که به فروش می‌رسانید، حق کمیسیون دریافت کنید.

2. هزینه به ازای هر کلیک (Pay Per Click)

هزینه به ازای هر کلیک (PPC) یک مدل تبلیغاتی اینترنتی است که برای هدایت ترافیک به وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود و در آن زمانی که روی تبلیغ کلیک می‌شود، تبلیغ‌کنندگان هزینه‌ای را پرداخت می‌کنند.

هزینه به ازای هر کلیک راه بسیار مناسبی برای آن است که تبلیغ شما توسط مردم دیده شود و از آنجایی که شما تنها برای آن دسته از بازدید‌کنندگانی که واقعا روی لینک شما کلیک می‌کنند پول می‌دهید، می‌توانید مطمئن باشید که فقط برای افرادی که علاقه‌مند به محصولات شما هستند هزینه پرداخت کرده‌اید.

ابزاری مانند گوگل ادوردز به شما امکان بررسی کلمات کلیدی مرتبط با محتوای شما را می‌دهد تا بفهمید مخاطبان خاص شما با چه کلمه کلیدی بیشتر سرچ می کنند. گوگل ادوردز با توجه به هزینه ای که می پردازید و رتبه ای که با توجه به فاکتورهای خود برای سایت شما تعیین می کند، سایت شما را به مخاطبان هدفتان نمایش می دهد. ولی اینکه کسی از شما خرید کند یا نه بستگی به کیفیت سایت و محصولات شما دارد.

 بازاریابی دیجیتالی

3. سئو (SEO)

سئو و بهینه سازی یا search engine optimization، به منظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق انجام میگیرد.

فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا تا لینک‌های ورودی به سایت شما از سایت‌های دیگر. (چک لیست کامل سئو و بهینه سازی)

اگر می خواهید با بالا بردن رتبه سایت خود و قرار گرفتن در صفحه اول جستجو کسب و کار خود را تبلیغ کنید، باید بگویم بعید است که یک شبه این اتفاق بیفتد. سایت هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید کلمه های کلیدی که مخاطبان هدف شما آن ها را سرچ می کنند را بررسی کنید و از آنها در در سئو سایت خود استفاده کنید.

سئوی خوب، حاصل کار مداوم است؛ ولی در طولانی‌مدت و زمانی که بازدیدکنندگان با کیفیت، سایت شما را پیدا کنند نتیجه خواهد داد.
سئو و بهینه سازی سایت خود را به ما بسپارید😊

4. بازاریابی ویدئویی (Video Marketing)

سعی کنید در هر فرمتی محتوا تولید کنید. سلیقه افراد متفاوت است. مثلا بعضی از مردم دیدن ویدیو را به خواندن کتاب ترجیح می دهند. پس اگر برای محصولات خود ویدیو تهیه نکنید بخشی از مخاطبان هدف خود را از دست خواهید داد. (آموزش ساخت ویدیو)

ویدئو یکی از سریع‌ترین بخش‌های بازاریابی آنلاین از لحاظ رشد است. یوتیوب (YouTube) دومین موتور جستجو پس از گوگل است و قرار دادن ویدئو در آن و بسیاری از سایت‌های ویدئویی دیگر رایگان است.

اگر ویدیوهایی را که ساخته اید در سایت هایی ویدیو قرار دهید و به سایت خود لینک دهید، یک لینک خارجی ایجاد کرده اید که تاثیری زیادی در رتبه سئو شما خواهد داشت.

5. بازاریابی شبکه های اجتماعی

از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین، تلگرام و … استفاده کنید.  شبکه های اجتماعی پلتفرم های رایگانی هستند که به راحتی می توانید در آن ها محصولات خود را تبلیغ کنید. مزیت دیگر شبکه های اجتماعی این است که این روزها افراد زیادی زمان بسیاری را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند.

سعی کنید در شبکه های اجتماعی مستقیم محصولات خود را تبلیغ نکنید. بلکه با عکس ها، ویدیو ها و بلاگ ها فضای دوستانه و یا آموزشی فراهم کنید تا مخاطبان شما اول شما را بشناسند و بعد آماده خرید از شما شوند.

از راه های دیگر تبلیغ در شبکه های اجتماعی این است که به اکانت های دیگر که طرفداران زیادی دارند پول دهید تا محصولات شما را تبلیغ کنند.

برای داشتن شبکه های اجتماعی پربازدید می توانید از تیم برندایده مشاوره رایگان دریافت کنید و یا رسانه های اجتماعی خود را به ما بسپارید.

 بازاریابی دیجیتالی

6. بازاریابی محتوا

محتوا فقط متن نیست! هرچیزی که در سایت خود برای معرفی و تبلیغ و یا آموزش محصول خود تولید می کنید، محتوا نام دارد. محتوای می تواند مقاله، ویدیو، تصویر و یا هرچیز دیگری باشد.

متخصص کسب و کار خود باشید!

اگر وب سایتی برای کسب و کار خود دارید، باید سایت خود را از نظر محتوای مرتبط با کسب و کار خود غنی کنید. یعنی در حدی باشید که وقتی مخاطب هدف شما به سایت شما وارد شد پاسخ سوال خود را بیابد. مطالب خود را همیشه نسبت به اطلاعات روز آپدیت کنید.

فقط متکی به اطلاعات قبلی خود نباشید. همیشه به روز باشید و مطالب جدید را در مورد کسب و کار خود یاد بگیرید. تا همیشه حرفی برای گفتن داشته باشید. (در مورد تولید محتوا بیشتر بدانید)

دنبال راه‌هایی بگردید که محتوای خود را در مقابل چشمان هر تعداد مخاطبی که ممکن است قرار دهید؛ زیرا هر چه بیش‌تر این محتوا توسط افراد مختلف دیده شود، شانس به اشتراک گذاشته شدن آن و دیده شدن آن توسط افراد بیش‌تر افزایش پیدا می‌کند. محتوای خوب به سئوی شما کمک می‌کند.

تیم برندایده متخصصانی در زمینه تولید محتوا دارد. اگر خودتان وقت کافی برای تولید محتوا برای کسب و کار خود ندارید می توانیم به شما کمک کنیم.

7. تبلیغات آنلاین

این اصطلاح شامل سایر انواع تبلیغ آنلاین که شما می‌بینید، مانند آگهی‌های بنر و لینک‌های متنی می‌شود. بسیاری از این موارد تحت دسته بندی PPC قرار می‌گیرند؛ ولی به جای آن که روی موتور جستجو باشند، روی سایت‌های دیگر هستند.

یکی از بهترین چیزها در مورد تبلیغات آنلاین این است که اگر بازخورد تبلیغی مثبت باشد، می‌توانید سریع آن را به بخش گسترده‌تری از مخاطبان برسانید و اگر بازخورد آن مثبت نباشد، می‌توانید آن را بردارید یا حذف کنید.

تبلیغ خود را به روز رسانی کنید.

با این حال، معمولا باید آماده باشید تا به طور مداوم تبلیغ خود را تحت بررسی و بهینه سازی دائمی قرار دهید تا این کار به طور درست انجام شود. به دلیل آن که چیزی به نام محیط آزمایشی وجود ندارد، ممکن است مرتکب اشتباه شوید و پول خود را برای تبلیغاتی که مخاطب مورد نظر شما را جذب نمی‌کنند دور بریزید.

مگر آن که مطمئن باشید که چه کار می‌کنید، معمولا بهترین روش آن است که پیش از آن که یادگیری‌های خود را به دنیای وسیع تبلیغات آنلاین انتقال دهید، ابتدا سایر روش‌های ساده‌تر را آزمایش کنید.

در یک یا دو روش بازاریابی حرفه ای شوید.

در نتیجه، ممکن است بهترین راه آن باشد که یک یا دو کانال بازاریابی اینترنت را انتخاب کنید و ابتدا پیش از آن که به مرحله بعدی بروید، مطالب آن‌ها را مطالعه نمایید و در آن‌ها حرفه‌ای شوید.

اگر کاملا در این زمینه مبتدی هستید، شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ویدئویی (Video Marketing) و وبلاگ موارد خوبی برای آشنایی با این زمینه هستند و اشتباه در آن‌ها تاوان زیادی ندارد.

آن‌ها همچنین اشتیاق زیادی را در شکل بازخورد و نظرات کاربر ایجاد می‌کنند که برای سوال پرسیدن از مخاطبان و دریافت پاسخ مستقیم از آن‌ها بسیار مناسب است.

یک مزیت بسیار بزرگ بازاریابی اینترنتی این است که در آن می‌توانید همه چیز را پیگیری کنید. اگر کاری که انجام می‌دهید را تجزیه و تحلیل کنید، خواهید دانست که در چه جاهایی بیش‌ترین بازگشت سرمایه را دارید و می‌توانید تلاش بیش‌تری در آن ناحیه به خرج دهید و بازگشت سرمایه را بیش‌تر کنید. اولین قانون بازاریابی و مارکتینگ آن است که ارقام خود را بشناسید.

هیچ‌کس برای اولین، دومین یا سومین بار به درستی استراتژی بازاریابی خود را پیدا نمی‌کند. ادامه دهید، پیشرفت خود را پیگیری کنید و انتظار کمال نداشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید