شرایط کسب و کارها با شیوع کرونا

چگونه با وجود کرونا مشتریان خود را از دست ندهیم؟

شرایط کسب و کارها با شیوع کرونا ، بسیار نا مناسب است. کسب و کارهای سنتی بسیاری در این روز ها تعطیل شده اند. اما باید در نظر داشت که در همین روزهای سخت کسب و کارهایی وجود دارند که فروش محصولات و خدماتشان افزایش یافته است. در این مقاله از این برندایده به روش هایی برای از دست ندادن مشتری و کسب درآمد اینترنتی در این شرایط کسب و کارها با شیوع کرونا می پردازیم.

کسب و کارهای آنلاین

کسب و کارهای آنلاین قبل از شیوع کرونا هم طرفداران زیادی داشتند. افراد زیادی خرید های خود را اینترنتی انجام می دادند. ولی در این شرایط که هیچ کس نمی تواند بیرون از خانه برود، تعداد این افراد افزایش یافته است. کسب و کارهایی اینترنتی زیادی هستند، که در این شرایط کسب و کارها با شیوع کرونا رشد قابل توجهی داشته اند.

شرایط کسب و کارها با شیوع کرونا

کسب و کار های سنتی که قبل از این شرایط برای کسب و کار خود سایت طراحی کرده اند، مشتریان خود را از دست نخواهند داد و می توانند در اینترنت فعالیت خود را ادامه دهند. بنابراین می توان گفت از بهترین سرمایه گذاری ها در سال ۱۳۹۸  و ۱۳۹۹ یا سال ۲۰۲۰ میلادی سرمایه گذاری بر روی کسب و کار های اینترنتی بود. هر کسب و کاری داشته باشید می توانید برای آن سایت طراحی کنید.

در خانه چه کارهایی انجام دهیم؟

افراد زیادی که در این روزها در خانه هستند، شکایت از این دارند که کاری برای انجام دادن ندارند و روزهایشان هدر می شود. یکی از کارهایی که در این روز ها می توان انجام داد راه اندازی یک کسب و کار است. این روزها بهترین فرصت برای برنامه ریزی و فکر کردن به کارهایی است که مدت زیادی است به آن فکر می کنید.

اگر ایده ای دارید و یا کسب و کارهای خانگی مثل خیاطی، بافتنی، سفالگری، طراحی و یا هر کار دیگری که در خانه انجام می دهید و فقط چند مشتری ثابت دارید، می توانید کسب و کار خود را به صورت اینترنتی رونق بخشید و مشتری های بیشتری را جذب کنید، تا بعد از این بحران یک کسب و کار آماده و موفق داشته باشید. از این فرصت استفاده کنید!

شرایط کسب و کارها با شیوع کرونا

چگونه در این شرایط کسب و کارها با شیوع کرونا فروش خود را افزایش دهیم؟

استراتژی مناسب کسب و کار خود را پیدا کنید. نسبت به نوع کسب و کار و بازخورد های مشتری هایتان استراتژی طراحی کنید. محصولات و خدمات خود را بر اساس نیاز مشتری هایتان فراهم کنید. فرض کنید لوازم آرایشی و بهداشتی می فروشید و در این شرایط کسب و کارها با شیوع کرونا، مشتریانتان کاهش یافته است.

شرایط کسب و کارها با شیوع کرونا

در این شرایط کارهای بسیاری می توانید انجام دهید. مثلا می توانید پرداخت درب منزل داشته باشید و محصولات را با پست یا پیک به مشتری های خود ارسال کنید. کمی سعی کنید تا مشتری های خود را جذب کنید. مثلا ارسال رایگان داشته باشید، فیلمی از بسته بندی محصولات خود تهیه کنید و به مشتری های خود اطمینان دهید که تمام اصول بهداشتی را رعایت می کنید. در بسته بندی های خود ماسک یا دستکش هدیه دهید.

شاید فکر کنید در این وضعیت که فروش کمی همه دارید این کار درست نباشد. اما مطمئن باشید افراد بسیاری وجود دارند که به این امکانات نیاز دارند و دوست ندارند از خانه بیرون بروند. با تبلیغات اثرگذار و صادقانه مشتری های هدف خود را جذب خواهید کرد و در زمان کوتاه هزینه های شما بر می گردد.

از تجربیات دیگران استفاده کنید.

زمانی‌ که می‌خواهید برای کسب و کار خود یک نوآوری جدید ایجاد کنید بهتر است این کار را با مشورت افراد خبره انجام دهید و همچنین سعی کنید به‌ صورت یک‌باره هزینه زیادی را خرج نکنید. چراکه ممکن است کار شما متناسب کسب و کار شما نباشد و سرمایه زیادی را از دست بدهید. برای مثال اگر همان تحویل درب منزل را برای یک فروشگاه تعمیر لوازم خانگی در نظر بگیریم ممکن است خیلی جواب ندهد.

می توانید قبل از شروع کار خود با تیم برندایده مشورت کنید تا شما را راهنمایی کنند. تیم برند ایده با توجه به شرایط کسب و کار با شیوع کرونا ، میزان درآمد و محل کسب و کارتان بهترین پیشنهادها را به شما مطرح می‌کنند و تا شروع کار هم همراه شما خواهند بود.

چگونه با شیوع کرونا کسب و کار خود را از دست ندهیم؟

زمانی که صحبت از ویروس کرونا می‌شود بسیاری از افراد فکر می‌کنند که ویروس کرونا قرار است تمامی کسب و کارها را از بین ببرد و آن‌ها را نابود کند. اگر قسمت بالا را مطالعه کرده باشید متوجه خواهید شد که کسب و کارهای اینترنتی نه تنها با ویروس کرونا نابود  نشده اند، بلکه فروششان افزایش هم یافته است.

اگر می‌خواهید فروش شما دچار بحران نشود ابتدا باید شغل خود را در نظر بگیرید و سپس سعی کنید کارهایی که می‌شود برای فروش بیش‌تر انجام داد را یادداشت کنید. برای مثال فروشگاه هایی که لوازم آرایشی می فروشند، می توانند با مشتری های ثابت خود تماس بگیرند و آن ها را از فروش تلفنی خود مطلع کنند. در اینصورت می توانید مشتری های ثابت خود را از دست ندهید.

شرایط کسب و کارها با شیوع کرونا

همچنین اگر کسب و کارتان وب سایت دارد، ولی به هر دلیلی وب سایت‌تان بازدید مناسبی ندارد، در این روزها می توانید سایت خود را رونق بخشید. اگر به طراحی مجدد نیاز دارید سریعا طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید و وب سایت جدید خود را راه اندازی کنید و ارتباط‌ خود را با مشتریان از طریق سایت حفظ کنید.

داشتن کسب و کار اینترنتی کار سخت و دشواری نیست و اگر بخواهید می توانید در چند روز وب سایتی را راه اندازی کنید. همین الان کلیک کنید و برای طراحی سایت خود اقدامی انجام دهید.

مشتری در زمان شیوع ویروس کرونا از ما چه انتظاری دارد؟

برای جلب اعتماد و همراه مشتریان بودن در شرایط کسب و کارها با شیوع کرونا به طور مجازی کارهای بسیاری می توان انجام داد. در نظر داشته باشیم که صفحات مجازی در جلب اعتماد مخاطبان نقش بسیاری ویژه‌ای دارند به همین خاطر بهتر است با مخاطبان خود کاملا رو راست باشیم و آن‌ها را در جریان بسته‌بندی و تامین کالاهای خود قرار دهیم. عکس و فیلم از روش بسته‌بندی با رعایت نکات بهداشتی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی جلب اعتماد مخاطبان داشته باشد.

در قسمت کامنت‌ها از مشتریان و کاربران بخواهیم تا ما را در جریان نیازهای‌شان قرار دهند و به‌طور کلی سعی کنیم ارتباط نزدیک و دوستانه‌ای با مخاطبان برقرار کنیم. برای این کارها می‌توانیم از شرکت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ هم الگو بگیریم. البته باید در نظر داشته باشیم که این کار را باید با رعایت نکات زیادی انجام دهیم. چرا که ممکن است پرسونای مخاطب شما و آن فروشگاه به کلی متفاوت باشد.

چه اقداماتی در محل کسب و کار خود انجام دهیم؟

اگر مواد غذایی می فروشید و یا کسب و کاری دارید که نمی توانید تعطیل کنید، برای اینکه مشتری را از سالم بودن محیط کار مطمئن کنید تا مشتریان با خیال راحت بتوانند از شما و خدمات‌تان استفاده کنند، اقدامات زیادی باید انجام دهید. مثل: ضدعفونی کردن، جلوگیری از ورود افراد بیمار، استفاده از ماسک و دستکش یکبار مصرف، استفاده نکردن از پول نقد.

شرایط کسب و کارها با شیوع کرونا

شاید اینکارها هزینه زیادی برای شما داشته باشد و با ورود مشتریان متنوع طاقت فرسا باشد، اما مشتریان شما را افزایش خواهد داد. در این وضعیت که نمی توان به هیچ مکان عمومی اعتماد کرد، می توانید با رعایت اصول بهداشتی مشتریان ثابت جذب کنید.

یک راه بهتر

همانطور که گفتیم فعالیت در اینترنت در این روزها بسیار مهم است. وقتی مشتری به مغازه شما مراجعه می کند به او اطلاع دهید که می تواند از این به بعد محصولات مورد نظر خود را سفارش دهد و لازم نیست از خانه بیرون برود. در اینصورت هم مشتری های حضوری شما کاهش می یابد تا کسی دچار این بیماری نشود. هم مشتری ثابتی برای خود می سازید و درآمدتان افزایش می یابد.

همچنین در نظر داشته باشید که این روند را در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ خود منتشر کنید تا بقیه افراد نیز شاهد رعایت بهداشت در فروشگاه یا شرکت شما باشند و با خیال راحت غیر حضوری از شما خرید کنند. برای این‌که بتوانید بیش‌ترین بازده را از این موضوع داشته باشید بهتر است از تجربه خرید مشتریان‌تان فیلم‌های کوتاهی تهیه کنید و از آن بخواهید تا در مورد نحوه رعایت بهداشت در ارائه محصولات صحبت کنند. انجام این کارها باعث می‌شود افراد به خرید غیر حضوری از فروشگاه یا شرکت شما ترغیب شوند.

در آخر

شرایط کسب و کارها با شیوع کرونا و طولانی شدن بحران آن خوب نخواهد بود. اگر به این امید که در چند روز آتی همه چیز به روال عادی بر خواهد گشت، کاری انجام ندهیم، شکست خواهید خورد. در شرایط عادی برای اینترنتی کردن کسب و کار کارهای زیادی می توان انجام داد. برای مثال طراحی اپلیکیشن، فعالیت در رسانه های اجتماعی یا طراحی سایت. البته نسبت به نوع کسب و کارتان برخی از کارها شاید مناسب شما نباشد.

طراحی اپلیکیشن یک پروسه طولانی دارد و برای همه کسب و کارها مناسب نیست. (مقاله برای رشد کسب و کار خود اپلیکیشن قدرتمند طراحی کنید را مطالعه کنید.) رسانه اجتماعی مکان مناسبی برای تبلیغات شما هستند. می توانید با فعالیت روزانه بازدید خود را بالا ببرید. طراحی وب سایت یک روش سریع برای جذب مشتریان است. این روز ها هر کسب و کار موفقی وب سایتی دارد مهم نیست کسب و کار شما کوچک و یا بزرگ باشد. ( مقاله وب سایت یا رسانه های اجتماعی؟؟؟ را مطالعه کنید)

خبر خوب

تیم برندایده برای حمایت و کمک به کسب و کارها در این شرایط بحرانی تصمیم دارد، مشاوره رایگان و طراحی سایت با هزینه معقول تر برای شما انجام دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با برندایده تماس بگیرید.

اگر نظر و پیشنهادی در این شرایط کسب و کارها با شیوع کرونا دارید، در قسمت دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn