تبلیغ نویسی آسان

تبلیع نویسی را آسان تر یاد بگیرید

مبانی تبلیغ نویسی آسان

کسب و کار های موجود در دنیا را می توان به دو دسته تقسیم بندی کرد:

  1. انفعالی (reactive): در کسب و کار انفعالی تابع اتفاقات و تغییرات هستیم. یعنی اگر تعطیلاتی پیش رو داشته باشیم، فروش ما کمتر می شود، یا با عوض شدن فصل، فروش ما کاهش پیدا می کند. کلا ما کارخاصی انجام نمی دهیم. منتظر هستیم که مشتریان و خریداران سراغ ما بیایند و از ما خرید کند.مسلما با این نوع کسب و کار نمی توانید به موفقیت های خیلی بزرگی برسیم. به دلیل اینکه، اطلاعات و شرایط هستند که تعیین می کنند، شما چقدر فروش داشته باشید و چقدر در کسب و کارتان موفق باشید.
  2. عامل (proactive): تمام کسب و کارهای موفق دنیا، کسب و کار عامل هستند. یعنی خودشان تعیین می کنند که می خواهند در یک ماه چقدر رشد داشته باشند. خودشان تعیین می کنند که در یک روز یا یک هفته چقدر باید فروششان رشد داشته باشد (صرف نظر از شرایط بیرونی و اتفاقاتی که شاید در آن محله، در آن شهر یا در آن کشور اتفاق بیافتد).

یکی از نکات مهمی که باعث می شود که یک کسب و کار عامل داشته باشیم، یعنی خودمان تصمیم بگیریم که کسب و کارمان چطور و چقدر رشد داشته باشد، این است که از تبلیغات اثرگذار و اصولی استفاده کنیم. پس در کسب و کار عامل درآمد ما وابسته به فعالیتمان در زمینه کاریمان است.

بنابراین اگر دوست دارید رشد کسب و کارتان دست خودتان باشد و شما عامل تعیین کننده باشید، این مقاله را تا آخر مطالعه کنید و منتظر بقیه مقالات که ادامه این مقاله هستند باشید. در این مقالات خواهید خواند که چطور می توانید با ساخت تبلیغات اثر گذار کاملا کنترل کسب و کار خودتان را در دست خودتان بگیرید و رشد قابل پیش بینی داشته باشید.

بازگشت سرمایه (ROI) چیست؟

بازگشت سرمایهیکی از راه های کسب ثروت ساخت تبلیغاتی با بازگشت سرمایه مثبت و تکثیر آن است.

قبل از اینکه وارد علم تبلیغ نویسی شویم، باید با اصطلاحی به نام ROI یا بازگشت سرمایه آشنا شوید. بازگشت سرمایه، همانطور که از اسمش مشخص است به ما نشان می دهد که وقتی بودجه یا هزینه ایی را برای تبلیغات صرف می کنیم، چقدر از این سرمایه گذاری ما بر می گردد. در واقع بازگشت سرمایه، به ما نشان می دهد عملیات تبلیغاتی که انجام می دهیم چقدر اثرگذار است و چقدر سود ایجاد می کند. تعریف دقیق و علمی بازگشت سرمایه، در واقع سودی که از یک تبلیغات حاصل می کنیم را از هزینه تبلیغات کم می کنیم و آن را تقسیم بر هزینه کل تبلیغاتمان می کنیم.

فرمول بازگشت سرمایه

بازگشت سرمایه می تواند منفی،صفر یا مثبت باشد. اگر بازگشت سرمایه صفر یا بزرگتر باشد،سود کرده ایم. شاید بازگشت سرمایه صفر سود مالی  نداشته باشد، اما مشتریانی را به صورت غیر مستقیم جذب کرده ایم، که امکان دارد بعدا از ما خرید کنند و کم کم به مشتریان ثابت ما تبدیل شوند.

 تبلیغات به دو صورت انجام می شود:

  1. برندسازی: این نوع تبلیغات که در دنیا بسیار رایج هست و زیاد استفاده می شود، محصول یا خدمتی را توصیه نمی کنند. فقط برند خود را بزرگ و قوی نشان می دهد. یعنی سعی میکند برند خود را معروف و بزرگ جلوه دهد.
  2. مستقیم: هدف اصلی این نوع تبلیغات، فروش محصول وخدمات است. تبلیغ مستقیم محتوایی (متن،فیلم،..) است که مخاطب را ترغیب به اقدام (تماس،سفارش،ایمیل،…) می کند. تبلیغات مستقیم باعث اقدام مشتریان می شوند.

اگر اقدامی را از مخاطبان خود نخواهید این کار اطلاع رسانی است تبلیغ نیست! تبلیغات مستقیم باعث اقدام سریع می شود، قابلیت سنجش دارد و بازگشت سرمایه بسیار بالایی دارد.

تبلیغ نویسیهدف اصلی یک کسب وکار ایجاد یا خلق مشتری است.

دلیل شکست اغلب تبلیغات:

  1. کاملا منطقی به موضوع نگاه می کنند: یعنی مطالبی را در تبلیغاتشان منتشر می کنند، که فقط منطقی و قابل قبول است و جنبه احساسی خریداران را لحاظ نمی کنند.
  2. تبلیغات را از دید فروشنده طراحی می کنند: تبلیغ نویسان حرفه ای خود را جای مشتری قرار می دهند و تبلیغات را از دید آنها طراحی می کنند. تبلیغ نویس یک مترجم است که زبان فروشنده را به زبان خریدار ترجمه می کند.
  3. مدیران یا طراحان تبلیغ به دلیل اصلی خرید توجهی نمی کنند: هر خریداری برای خرید خودش چند دلیل اصلی دارد و اینها برایش مهم تر هستند و ما باید در تبلیغ به این دلایل اشاره کنیم.

تبلیغات

اغلب خریداران خرید احساسی با توجیه منطقی انجام می دهند.

خبر بد!

یک نکته مهم این است که تبلیغات به تنهایی کافی نیست و برای شما هیچ معجزه ای نمی تواند انجام دهد. هدف تبلیغات در بسیاری از موارد این است که یک فرد جدید را ترغیب کند تا خرید اول را انجام دهد و بعد از خرید اول، خرید های بعدی بستگی به کیفیت خدمات و محصولات و نوع برخورد ما دارد. ما با تبلیغ مزیت های رقابتی که داریم را خیلی بهتر و شفاف تر بیان می کنیم تا مخاطبان جدید با ما آشنا شوند و باعث شود از ما خرید کنند.

خبر خوب!

قبل از خرید باید مزیت رقابتی ایجاد کنید.ساختن مزیت رقابتی کار سختی نیست. لازم نیست که کسب و کار خود را از اول طراحی کنید. و تغییرات بنیادی ایجاد کنید گاهی یک تمایز کوچک که دیگران توجهی به آن نمی کنند می توانند شما را خیلی بالا تر از دیگران قرار دهد.

 

در مقالات بعدی به موضوعات زیر می پردازیم:

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn